Halon Security AB

APNIC väljer svenskt spamskydd

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 08:00 CET

När Asia-Pacific Network Information Centre, eller APNIC, skulle välja ett nytt spamskydd för hela sin organisation föll valet på Halon Security AB och dess lösning Virtual Spam Prevention, VSP.

Asia-Pacific Network Information Centre, APNIC, är Asiens motsvarighet till RIPE, och har hand om tilldelning av IP-adresser till Internetleverantörer, administrerar regionens Whois-databas och representerar Asiens och stilla havs-regionens intressen inom Internet på global bas.

De länder som APNIC är kopplade till är bland andra Taiwan, Kina, Nya Zeeland, Japan, Sydkorea, Indien, Australien, Malaysia, Vietnam samt ytterligare 47 länder i regionen.

När APNIC ville få stopp på spamfloden mot sina mailservrar laddade de ned en demoversion av Halon Securitys Virtual Spam Prevention och satte upp för att testa och labba med. Det slutade med att ett helt kluster uppfördes och APNIC kan nu konstatera att deras spamproblem har minskat drastiskt.

-  Att få APNIC som kund och nästan samtidigt vinna det jämförande testet av spamfilter i Techworld är två starka kvitton på att VSP är ett av världens bästa spamfilter, säger Peter Falck, VD på Halon Security.

Halon VSP är också förberedd för IPv6, DNSSEC och en rad andra moderna funktioner som krävs för att framtidens Internet ska kunna fortsätta fungera väl. Detta var utöver de goda resultaten när det gäller att få stopp på spamfloden vad som gjorde att APNIC valde Halon VSP.

- APNIC är extremt långt framme när det gäller övergången till IPv6. Regionen vid stilla havet växer explosionsartat och IPv6 krävs för att inte flera av tillväxtländerna i Asien ska halka efter när det gäller att ansluta sig till Internet, säger Peter Falck, VD på Halon Security.

Svenska branschtidningen Techworld genomförde nyligen ett jämförande test av spamfilter där Virtual Spam Prevention vann testet i stark konkurrens från flera andra kollegor på marknaden. Sedan tidigare använder bland annat svenska webbhotellet Binero Virtual Spam Prevention för att stoppa miljontals attacker med spam, virus, bedrägeriförsök och trojaner mot sina kunder.

För mer information, högupplösta produktbilder eller recensionsexemplar, kontakta:

Peter Falck, VD på Halon Security
E-post: peter.falck@halon.se
Telefon: 031-301 19 20

Halon Security är ett företag som utvecklat IT-säkerhetsprodukter inom nätverkssäkerhet virus och skräppost filter sedan 2002 med bas i Göteborg. Halon Security utvecklar sina produkter på marknadens erkänt säkraste operativsystem, BSD, och har fått flertalet toppbetyg i media för bästa prestanda, dynamik och innovativa funktioner. Halon Securitys produkter säljs i Europa, Asien och Nordamerika. www.halon.se