Lumesse AB

Apotek Hjärtat live med StepStone Solutions rekryteringsverktyg

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 09:44 CET

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av mjukvarulösningar för talent management och rekryteringsverktyg, meddelar idag att Apotek Hjärtat har gått live med StepStones rekryteringsverktyg. Apotek Hjärtat kommer att hantera alla rekryteringar av medarbetare till sina 206 nyöppnade apotek över hela Sverige med hjälp av rekryteringsverktyget. Rekryteringsverktyget gör det möjligt för Apotek Hjärtat att fokusera mer på viktiga HR-uppgifter genom att automatisera valda delar i rekryteringsprocessen som minskar det administrativa arbetet. Platsannonser kan publiceras samtidigt på intranät, hemsidan och/eller externa jobbportaler med en knapptryckning, inkommande spontanansökningar sparas och hanteras automatiskt i CV-databasen samt kommunikation med kandidater effektiviseras.

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med 206 apotek och över 2 000 medarbetare. Under de närmaste åren beräknar Apotek Hjärtat att öppna minst 100 nya apotek.

”När Apotek Hjärtat kontaktade oss ville de komma igång så snart som möjligt. Vårt implementationsteam började arbeta direkt i ett nära samarbete med HR-avdelningen och vi gick live efter bara några få arbetsdagar”, säger David Nouveau, VD, StepStone Solutions i Sverige.

Om Apotek Hjärtat
Sveriges största fristående apotekskedja med 206 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek.  Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande samt en trygg och säker läkemedelshantering. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.

Om StepStone Solutions
StepStone hjälper organisationer att förbättra medarbetarnas prestationer, bygga och utveckla globala talangpooler samt hjälpa kandidater att hitta nya matchande arbeten.  Över hela världen använder tusentals organisationer dagligen StepStones produkter för att förbättra sina resultat och talangutvecklingsstrategier samtidigt som miljoner av kandidater använder StepStones service för att förbättra sina karriärer. StepStone levererar teknologi och tjänster för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer.

StepStone Solutions erbjuder ett komplett utbud av mjukvarulösningar för Total Talent Management. StepStones webbaserade (SaaS) mjukvara och service gör det möjligt för organisationer att implementera effektiva processer, inklusive; attrahera och anställa, talent management, performance management, compensation management, skills & competency management, karriär- och successionsplanering samt utbildningshantering.

StepStone är ett helägt dotterbolag till det tyska mediebolaget Axel Springer AG. I slutet av december 2009  använde mer än 1 400 organisationer, inklusive några av världens ledande företag, StepStones mjukvara och tjänster. StepStone har verksamhet i 17 länder och ca 800 anställda. Globala kunder är bl.a. Aviva, Deloitte, TeliaSonera, Lufthansa, McDonald’s, Puma, SCA, Telefonica, ThyssenKrupp och Volkswagen.

För mer information kontakta:
Kalle Richert
StepStone Solutions