Apoteksinfo.nu

Apoteksgruppen och Apoteksinfo.nu inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2012 09:40 CET

Samtliga av Apoteksgruppens 158 apotek kommer nu få möjlighet att göra en presentation med lokal anpassning på Apoteksinfo.nu. - Vi startade Apoteksinfo.nu för att det fanns ett behov av en samlingsplats för alla Sveriges apotek på nätet. Det här är ett stort steg i rätt riktning, säger Samuel Börjesson, VD på Apoteksinfo.nu.

Alla Apoteksgruppens apotek förses med en inloggning med vilken de har möjlighet att på ett enkelt sätt presentera sitt apotek och sina tjänster i text och bild för besökare på Apoteksinfo.nu. De båda parterna kommer även samarbeta för att säkra att informationen som visas på Apoteksinfo.nu är korrekt och ständigt uppdaterad, detta genom att synkronisera databaserna.

- Efter omregleringen av apoteksmarknaden har vi jobbat för att skapa en kanal på nätet som förenklar relationen mellan konsumenter och apoteksaktörer, vi är givetvis väldigt glada och stolta över att ha Apoteksgruppen med oss på resan. Jag är övertygad om att presentationerna av Apoteksgruppens apotek kommer vara väldigt uppskattade av våra besökare, fortsätter Börjesson.

- Samarbetet är ett bra sätt för oss att säkra att informationen om våra apotek uppdateras så snabbt och korrekt som möjligt, samtidigt som våra apotek får ökad synlighet och möjlighet att göra en presentation med lokal anknytning för besökarna. I slutändan ger det fler besökare till våra apotek, säger Annika Tångring, marknadschef på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppens apotek har sedan tidigare lyfts fram på Apoteksinfo.nu, något som gett tydlig utdelning med ökad trafik. Nu kommer alltså ägarna till Apoteksgruppens apotek själva ha full kontroll över sin egen information på Apoteksinfo.nu. De utökade presentationerna kommer att synas på apotekens egna sidor samt på sökresultatsidor.

Apoteksgruppen är din lokala hälsopartner för ökat välbefinnande. Från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.

Apoteksinfo.nu är idag den ledande sökmotorn för den svenska apoteksmarknaden med i genomsnitt 2000 besökare om dagen. Allt du behöver veta om alla Sveriges apotek under samma tak – det är vår vision.

Bakom Apoteksinfo.nu står Varbergsföretaget Källstorp Media AB.

För mer information, kontakta Samuel@apoteksinfo.nu