Apoteksinfo.nu

Apoteksinfo.nu har öppettider och telefonnummer till alla apotek

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 12:15 CET

I media har det rapporterats mycket om att Apoteket ABs IT-system och hemsida för tillfället inte fungerar. Att hemsidan ligger nere har lett till att allt fler besökare istället använder den oberoende sidan http://www.apoteksinfo.nu för att hitta sitt närmaste apotek. I helgen har besöksrekord slagits med nästan en fördubbling av antalet besökare jämfört med en normal helg.

Apoteksinfo.nu är en oberoende sida som inte har någon bindning till något av apoteksbolagen eller till något medicinbolag. Sidan listar samtliga apotek för Apoteket AB med aktuella öppettider och adresser. Apoteksinfo.nu är den enda sidan som har full täckning över alla Sveriges apotek med helt uppdaterade öppettider.

Sidans höga uppdateringsfrekvens av information samt oberoende till aktörer på apoteksmarknaden har gjort att flertalet landsting och samt 1177.se idag länkar till apoteksinfo.nu, detta för att ge korrekt information till sina besökare.

För mer information kontakta:

Samuel Börjesson, samuel@apoteksinfo.nu

apoteksinfo.nu sammanställer kontaktuppgifter och öppettider till alla Sveriges apotek, allt för att förenkla den omreglerade apoteksmarknaden.

Bakom apoteksinfo.nu står Varbergsföretaget Källstorp Media AB.

www.apoteksinfo.nu

kontakt@apoteksinfo.nu