Apoteksinfo.nu

Apoteksinfo.nu passerar en miljon användare

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2013 11:08 CEST

I veckan som gick hade över en miljon unika besökare använt Apoteksinfo.nu för att hitta apotek. - Ett tydligt tecken på att vår tjänst behövs för underlätta för konsumenter på den omreglerade apoteksmarknaden, säger Samuel Börjesson, VD för Apoteksinfo.nu.

Användet av Apoteksinfo.nu har ökat ständigt sedan lanseringen i mars 2011. Första månaden användes sajten av ungefär 2000 personer - i juli 2013 hade siffran stigit till över 100 000 månatliga användare. I dagsläget ligger Apoteksinfo.nu etta på Google vid sökningar på apotek i merparten av Sveriges städer. Dessutom är sajten välanvänd inom vårdsektorn tack vare samarbeten med 1177 och flera landsting.

- Den största delen av våra besökare kommer från Google, och merparten av dessa är mobila användare som vill ha en enkel överblick av marknaden. Vi har hela tiden arbetat för att ligga i topp i sökresultaten, något som vi nu lyckats med. Det är naturligtvis mycket motiverande att jobba i ett projekt där samhällsnyttan är så tydlig, fortsätter Börjesson.

Databasen för Apoteksinfo.nu finns dessutom integrerad i flertalet mobilapplikationer och sökmotorer, där samarbetspartners får tillgång till en komplett apoteksdatabas med uppdaterade öppettider - något som gör att Apoteksinfo.nu hjälper apotekskunder på andra sätt än genom den egna sidan.

Apoteksinfo.nu är idag den ledande sökmotorn och leverantören för apoteksinformation med över 100 000 unika besökare i månaden. Allt du behöver veta om alla Sveriges apotek under samma tak – det är vår vision.

Bakom Apoteksinfo.nu står företaget Källstorp Media AB.
För mer information, kontakta samuel@apoteksinfo.nu