Nindev AB

App-bolaget Nindevs fjärde flytt på ett år

Pressmeddelande  •  2012-02-21 13:19 CET

Återigen har app- och webbyrån Nindev vuxit ur sina lokaler. Sedan starten i december 2010 har de fått flytta till nya lokaler hela fyra gånger. De hade bara hunnit sitta på Drottninggatan i centrala Göteborg sedan december 2011, där det var tänkt att de skulle stanna minst ett år. Men Nindev fortsätter att växa rekordartat och har nyanställt hela fem personer, bara på Göteborgskontoret, sedan flytten i december. I januari i år köpte de också it-företaget MobilMobil och personalstyrkan växte därmed ytterligare.

Nindev trivs bra i centrum och kommer enbart att flytta ett stenkast bort från den tidigare kontorslokalen. Denna gång till toppläge på Södra Hamngatan 45, med en inspirerande utsikt över Brunnsparken. Företaget började med fyra anställda på 11 kvadratmeter i december 2010. Kontorslokalen på Södra Hamngatan är 375 kvadratmeter stor och ska husera närmare 25 anställda. Med den nya kontorslokalen kommer också nya möjligheter, men det viktigaste för Nindev är att planera för framtiden. “Denna gång ska vi ha plats att fortsätta växa!” säger VD Björn Flintberg.

Nindev utvecklar kommunikationslösningar och applikationer för webb via Drupal och för mobila appar för såväl iOS som Android. Genom smart design, förståelse för olika målgrupper och ett fokus på praktiskt användbara lösningar kan Nindev skapa värden för kunder och samarbetspartners. Företaget är baserat i Sverige men har via dotterbolaget Nindev Asia också möjlighet att lösa större internationella projekt.

Läs mer på nindev.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom