AppBooster Sweden AB

AppBooster lanserar förenklad hantering och distribution av mobila appar för företag

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 11:40 CEST

AppBooster lanserar nya molnbaserade tjänster för förenklad hantering och distribution av mobila appar för företag. Användningen av mobila appar bland företag ökar kraftigt och ställer nya krav på hantering, säkerhet och distribution. AppBooster fungerar både internt inom företaget och externt till kunder och andra intressenter och hanterar alla ledande mobilplattformar.

AppBooster kan med fördel användas i ett antal olika situationer:

• Ett företag vill kunna distribuera en app som innehåller information från företagets intranät till ett antal anställda. Med AppBooster så skickas appen ut till användarna, och när appen installeras så registreras inloggningsuppgifter som t ex användarnamn och lösenord automatiskt i appen.
  • Ett konsumentföretag vill kunna distribuera en app till alla sina kunder. Med AppBooster så skickas appen ut till samtliga kunder och när appen installeras så registreras kundspecifika uppgifter som t ex kundnummer automatiskt i appen.

AppBooster ger följande fördelar:

• Förenklad hantering och distribution av mobila appar
  • Lägre kostnader
  • Fler användare av appen
  • Verifiering av vilka användare som har installerat och använt appen
  • Möjlighet att stänga av en app
  • Statistik

Vill du veta mer, kontakta:

Anders Hardebring, VD
mobil: 070-591 06 14
e-mail: anders.hardebring@app-booster.com

Tony Hartley, CTO