Appcorn AB

Appcorn vann kategorin "Best Consumer Service" på Cut the Wire Awards 2011

Pressmeddelande  •  2011-09-15 10:52 CEST

Appcorns Mobiltjänst "Mobile Event Companion" vinner i hård konkurens TelecomCitys Cut The Wire Awards 2011 i kategorin "Best Consumer Service".

Juryns motivering lyder "Genom att utnyttja den teknologi som finns i dagens mobila enheter på ett nytt och innovativt sätt, kan arrangörer hålla sina besökare fullt uppdaterade. Tjänsten stimulerar besökarna att dela med sig av information till andra besökare och också till att skapa nya sociala kontakter via olika intressen."

Värt att nämna är att tjänsten även var nominerad till "Best Innovation Service" samt tog hem en hedrande andraplats i kategorin "Peoples choice".

- Vi är mycket glada över att Appcorns Mobiltjänst tagits emot så bra både av våra kunder och övriga intressenter i branchen, säger Mårten Nilsson, CEO på Appcorn.

Mobile Event Companion är fylld med funktioner som är bra att ha som deltagare på evenemang. Några som kan nämnas är schema, RSS-flöde, kopplingar till sociala medier, geolocation, stöd för olika former av sponsorsplatser i appen, registreringsfunktioner, Bump och andra kommunikationstjänster. Idag finns tjänsten tillgänglig för iPhone och Android med fler plattformar på väg. Den har tidigare använts på ett antal olika evenemang några som kan nämnas är SSWC, IDG´s Webbdagarna och World Scout Jamboree. Nästa evenemang att använda tjänsten är IDG´s Webbdagarna i Göteborg den 21-22 september.

Cut The Wire Awards är en utmärkelse som delas ut i samband med TelecomCitys årliga arrangemang Catwalk som fokuserar på mobila tjänster.

För ytterligare information, kontakta:
Niklas Jonson, Sales Manager, Appcorn AB, niklas@appcorn.se,  +46 703 75 76 73

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom