Gårdsnära

Appen som gör det enklare än någonsin att hitta närproducerat

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2013 11:32 CEST

Hitta vägen till bönder, matförädlare och gårdsbutiker över hela Sverige när Gårdsnära - Sveriges största söktjänst för att hitta lokalproducerad mat och dryck - släpper en app till iPhone.

Gårdsnäras app gör det enkelt för dig som vill handla mer lokalt att upptäcka och finna vägen till 2147 producenter av mat och dryck runt om i Sverige.

Till skillnad från liknande appar samlar Gårdsnära hela pyramiden: från primärproducenter längst ner, till matförädlare och gårdsbutiker. Även restauranger och affärer med ett lokalt utbud går att hitta i appen.

Med appen och smarta funktioner som etiketter kan du enkelt söka efter de producenter som just du är intresserad av att hitta - allt från biodlare och surdegsbagerier till ekologiska odlare och nötuppfödare.

Appen Gårdsnära finns tillgänglig i App Store till IOS 7 och under hösten utvecklas även en motsvarande app för Android.

För mer information:

Lisa Jungell
lisa@gardsnara.se

Erik Östling
erik@gardsnara.se

För ytterligare material:

Gårdsnära (www.gårdsnära.se) grundades sommaren 2012 av Erik Östling, Lisa Jungell och Mårten Sparrman och är idag Sveriges största söktjänst för att hitta närproducerad mat och dryck. Över 2100 företag finns registrerade i Gårdsnäras databas. Gårdsnäras webbplats är särskilt anpassad för att fungera lika bra i både dator, mobil och pekplatta, och med ett enkelt klick hittas de matproducenter som ligger allra närmast.