The Concept Factory AB

Apptus ny kund hos The Concept Factory

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 23:15 CEST

Apptus inleder intensivt samarbete med The Concept Factory

Tina Jensen, ny marknadsansvarig på Apptus, genomförde redan för sex år sedan en lyckad resa tillsammans med The Concept Factory. Då var hon marknadsansvarig för QlikTech och vårt samarbete var både intensivt och framgångsrikt. Nu är Tina Jensen tillbaka och tillsammans ska vi lyfta varumärket Apptus.

– Cirkeln är sluten och det känns fantastiskt kul att samarbeta igen, berättar VD och projektledare Joachim Lindgren. Tina Jensen vet att vi klarar bolag som springer i 200 kilometer i timmen. I början av oktober ska Apptus nya webb lanseras. Samtidigt pågår en omfattande process där hela varumärket ses över. Det är en minst sagt spännande resa!

Tina Jensen:
– Jag vill ta ett helhetsgrepp på marknadsföringen och behöver en partner att lita på i alla väder. Därför har jag valt The Concept Factory. Det är en byrå som ger av sitt hjärta och är lika engagerad som jag. Det är ett skönt gäng av ödmjuka människor.

Apptus har två huvudsakliga affärsområden som ska förtydligas och lyftas, e-Commerce och e-Directories. Det handlar – mycket förenklat – om avancerad databasteknik. Den som besökt sajterna hitta.se eller bokus.com har kommit i kontakt med funktionerna. De är inte uppenbart synliga för besökaren men kan beskrivas som funktioner för att förbättra urval, sökning och kategorisering.

Att bli mer synliga är en betydelsefull del i Apptus varumärkesarbete, berättar Tina Jensen.
– I vår bransch är det viktigt att närvara, även på mässor och event. Därför tar vi nu fram material och säljstöd för alla typer av aktiviteter. Och jag känner mig trygg med att The Concept Factory stöttar mig.

Arbetsgruppen består av VD och projektledare Joachim Lindgren, Art Director Anna Carlsson, copywriter Christine Tongue och webbutvecklare Peter Anderhagen.

Snabbfakta Apptus

Apptus är Sveriges ledande leverantör av sök- och rekommendationslösningar för e-handel.  Man bedriver också forskning inom området sök- och databasteknik.
Sedan starten 2000 har Apptus levererat storskaliga och flerspråkiga lösningar till några av världens största e-handlare och katalogföretag i 18 länder, som till exempel CDON, Bokus, Eniro, ATEA, Fonecta, Hitta och Yell. Apptus har huvudkontor i Lund och försäljningskontor i Storbritannien, Schweiz och Kanada.