Kulturdirekt

April på Beckis

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2012 15:00 CET

Musikcentrum Öst är oerhört glada att kunna presentera aprilprogrammet för Beckis, arktiketkturpärlan i Beckomberga som blivit Stockholms nya scen för akustisk kvalitetsmusik. Vi vill också puffa extra för de två närmaste föreställningarna varav en sker redan i morgon:

Lördag 24 mars kl 15 00 ger Musikgruppen RAA barnföreställningen Y,Y, Zebra! kl 15 00. En fartfylld och svängig föreställning med massor av kända och okända instrument om saker som är bra att veta om världen kring oss. Rutinerade barnmusiker Bert Kolker, Kaj Magnusson & Stellan Sagvik från bl a Låt & Leklaget.

Nästa söndag 1 april kl 18 00 blir det en högoktanig dubbelkonsert med Dag Westling & Maria Misgeld med band. Två av Sveriges mest karaktäristiska folkmusikröster möts i intim konsert. Dag presentera visar upp ett fantastiskt spektrum i en keltisk och skotsk folktradition med gitarr, five string banjo, tin whistle och sång i ett program med irländska och skotska folkvisor. Maria spelar bland annat låtar från sitt senaste album Romans i moll — ålderdomliga visor från vitt skilda platser som Äppelbo, Western Isles, Bykle, Ovansjö, Leicester, Borgå... med Arne Forsén — tramporgel, Olle Lindvall — gitarr och Olof Misgeld — fiol och viola.

April på Beckis innehåller bland annat magnifik barn- och familjekonsert med Sarah Riedel m band, internationellt gästspel av Baltic Crossing urpremiär av liveackompanjerad filmsvit med Pärlor för svin och mycket mer.

Läs mer i bifogade pdf-program och håller er uppdaterade på www.musikcentrum.se/beckis

KONTAKT:
Verksamhetsledare
Ragnar Berthling
ragnar@musikcentrum.se

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.