APSIS International

APSIS hårdsatsar med ny Academy - ska bli Nordens bästa arbetsplats för digitala marknadsförare

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2016 09:52 CEST

Den tekniska utvecklingen inom digital marknadsföring går framåt i ett högt tempo. De nya lösningarna höjer företagens ambitionsnivå, samtidigt håller kompetensen inte jämna steg med utvecklingen.

Bristen på digital spetskompetens leder till att företag inte vågar satsa på att utveckla sin marknadsföring eller till att de inleder alltför ambitiösa projekt som inte går att genomföra.

För att stärka kompetensen inom avancerad digital marknadsföring i Norden gör APSIS en hårdsatsning på APSIS Academy.

”Vi ska bli Nordens bästa arbetsplats för den som vill arbeta med avancerad digital marknadsföring. Oavsett om det gäller övergripande strategi, teknik, design eller försäljning. Initialt ska vår Academy vara en resurs för alla anställda på APSIS. I ett nästa steg kommer erbjuda samma utbildningar till våra kunder” - säger Anders Frankel, VD på APSIS.

För att driva och utveckla APSIS Academy har Bernhard Steiner rekryterats från lundabolaget Qlik där han arbetat med liknande projekt. Den nya satsningen innebär att totalt tre personer kommer arbeta på heltid med APSIS Academy.

”Vi har alltid vetat att vår kompetens är avgörande för att möta kundernas behov. Den snabba tekniska utvecklingen inom digital marknadsföring gör att vi ständigt måste vara redo för nästa steg. Nu visar vi tydligt att vi satsar stenhårt på att bli en ännu mer spännande och lärorik arbetsplats. Det är jättekul att vi tar detta steg.” säger Marika Bertilsson, HR-ansvarig på APSIS.

Vill du veta mer om den här nyheten? Vänligen kontakta Marika Bertilsson, HR-ansvarig på APSIS International. marika.bertilsson@apsis.com, +46 0406854647

APSIS är Nordens marknadsledande leverantör av digitala marknadsföringslösningar. Vare sig det gäller e-postmarknadsföring, marketing automation eller lead management. Våra experter kombinerar teknik med erfarenhet och hjälper dig att bli framgångsrik i din försäljning och marknadsföring.

APSIS har 240 medarbetare och över 6 000 kunder i 50 olika länder som skickar ut 1 miljon nyhetsbrev - varje timme, dygnet runt, året om.

APSIS kontor finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Hong Kong. Vårt huvudkontor ligger i Malmö. I Sverige finns vi även i Göteborg och Stockholm.

www.apsis.se