APSIS International

Apsis växlar upp med ny VD efter en stark start på 2013

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 15:30 CEST

Efter en framgångsrik start på 2013 och etableringen av en ny ledningsgrupp har Apsis, Nordens ledande leverantör av teknik för intelligent e-postmarknadsföring utsett Kim Mortensen till ny VD att efterträda grundaren Anders Frankel.

Kim har sedan november 2011 och fram till nu arbetat som COO på Apsis och har sedan 2007 verkat i branschen, främst i olika ledande positioner på den danska sidan av Öresund.

– Det är en härlig känsla att se ett bolag ta nästa steg på detta sätt. Jag har tillsammans med Norvestor arbetat hårt med att förbereda Apsis för nästa steg genom att etablera en riktigt kraftfull ledningsgrupp. Nu kan Apsis ta nästa steg och växa förbi det entreprenöriella stadiet. Nu när ledningsgruppen är etablerad och fungerar är det ett naturligt steg att även lämna over VD-rollen. Jag kommer att vara kvar i bolaget samt styrelsen och fokusera på marknadsföring, produktdesign och specifika projekt, säger den avgående vd:en och grundaren Anders Frankel.

– Under mina år i branschen har jag sett Apsis växa sig starkt och alltid varit imponerad. Sedan jag började arbeta på Apsis har jag på nära håll sett bredden och talangerna som gjort detta möjligt. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och ta Apsis till nästa nivå, säger tillträdande vd:en Kim Mortensen.

Kim tillträder sin nya roll omedelbart och kommer att arbeta ifrån Apsis huvudkontor i Malmö.

För mer information kontakta CEO, Kim Mortensen, tel +45 31 68 35 94

Apsis levererar tekniska och strategiska tjänster som hjälper marknadsförare att använda Internet effektivare. Apsis lösning för nyhetsbrev och e-postmarknadsföring, Apsis Newsletter Pro, är Nordens mest använda verktyg med över 6000 kunder i närmare 50 länder.
Apsis webbaserade verktyg gör det enkelt för användaren att skapa designad e-post, skicka ut den till en prenumerantlista och sedan följa upp e-postmarknadsföringen genom statistikrapporter.

Apsis har idag runt 165 anställda fördelat på åtta kontor i sex länder.