Aptum AB

Aptum AB och Restech Norway AS skänker linkastarutrustning till Chalmers sjösäkerhetscenter.

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 21:48 CET

Linkastarna PLT R230 och PLT Mini är mycket lätta att använda och är konstruerade för omfattande träning då det enda som förbrukas är komprimerad luft. Linkastarna är dessutom ett utmärkt arbetsredskap då en mängd projektiler är framtagna till allt i från förtöjning till professionell livräddning. Träning i användningen av linkastare är viktigt för att vara förberedd om den skulle behöva användas i en nödsituation. ”

- Vi är mycket glada att nu kunna erbjuda våra studenter och kursdeltagare i sjösäkerhet möjligheten att lära sig använda samma moderna utrustning som används i sjöfarten idag, säger Mikael Hägg, Avdelningschef vid Institutionen för sjöfart och marin teknik.

Kontakta produktansvarig Gustav Paringer för mer information

Tel: 090- 780 80 02

gustav.paringer@aptum.se

Aptum är latin för "var förberedd". Företaget grundades 2005 av Gustav Nord och Gustav Paringer. Idag är även Mikael Johansson, Stimor Invest AB och Claes Cahier delägare. Företaget har idag strax under 50 anställda med kontor i Umeå, Skellefteå, Örnsköldsvik och Älvsbyn. Bolaget har fördubblat omsättningen varje år de senaste åren och omsätter i år ca 40 miljoner kronor.

Aptums affärsidé är att leverera helhetslösningar inom brandskydd, fallskydd och skydd mot olyckor. Målsättningen är att bli marknadsledande i Norrland.