Aqeri AB

Aqeri lanserar ny generation av fläktlösa datorer

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2014 11:30 CET

Aqeri, ledande svensk producent av datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, lanserar sin nästa generation egenutvecklade fläktlösa datorer, Aqeri 31004. Produkterna är anpassade för de tuffaste tänkbara miljöerna inom fordons- och indu­striapplikationer.

Datorerna är konstruerade för att klara arbetstemperaturer från -20° till +50°C. De är tåliga mot vibration och shock (30g!) och levereras med Intel Core i5 processor på 2,5Ghz. De har äkta fordonskraft, dvs 9-36VDC, med skydd mot transcienter, överspän­ningsskydd och polvändning. De är även utbyggbara med PCI-E-kort som option.

Genom en mycket robust grundkonfiguration kan de fläktlösa datorerna användas både i krävande industriapplikationer men också i fordon där datorerna kan kombineras med Aqeris HALT (Highly Accelerated Life Test)-testade 32120 fordonsdisplay. Konstruktio­nen är multifunktionell med många olika möjligheter till uppkoppling och placering.

VD´s kommentar;

”Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda marknaden en högkvalitiativ produkt med lång livslängd till ett konkurrenskraftigt pris.”

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I mer än 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt sedan den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.