Aqeri AB

Aqeri tecknar kontrakt på prototyper med ytterligare ett ledande turkiskt försvarsföretag

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2013 09:23 CET

Aqeri, ledande svensk producent av datorer och kommunikationsutrustning för extrema miljöer, har tecknat ett kontrakt på prototyper med ett ledande turkiskt försvarsföretag. Kontraktet med prototyperna kan leda till ett seriekontrakt på upp till 20 MSEK. Leveranserna kommer i så fall att ske fortlöpande under 2013-2014.

VD´s kommentar;
”Efter marknadsgenombrottet i december 2012 tar vi nu emot mängder av offertförfrågningar. Den turkiska försvarsmarknaden är mycket krävande och vi är därför mycket stolta över att återigen ha blivit utvalda som potentiell leverantör.Jag ser det som sannolikt att Aqeri med denna affär kan etablera ett permanent och gediget fotfäste i Turkiet för många fler affärer.”

För ytterligare information, vänligen kontakta Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Informationen lämnades för offentliggörande den 12 februari 2013.

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden. Våra produkter är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden. I mer än 20 år har vi hjälpt till att kundanpassa lösningar inom försvars-, industri- och fordonsbranschen. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North, samt sedan den 16 februari 2009 på First North Premier som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.