Aqua Terrena International AB

Aqua Terrena: Dotterbolaget Medical tecknar exklusivt försäljningsavtal med Stadium AB

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 10:16 CET

Det nya avtalet innebär att Stadium AB med dotterbolag; Stadium Sweden AB, The Stadium Denmark A/S, The Stadium Finland AB, The Stadium Sports Outlet AB, Red Devil AB, Edins Sport AB och Stadium Promotion AB tar över den exklusiva försäljningsrätten av varumärket "MEDICAL+" sortiment i Sverige, Danmark och Finland.

Förutom förbands- och idrottsskadematerial ingår den nyutvecklade produktserien av thermoskydd och inläggssulor.

Avtalet är flerårigt och gäller inom sportfackhandeln.

- Avtalet innebär kraftigt ökade försäljningsvolymer och samtidigt kan vi satsa mer på att öka försäljningen till andra kundsegment, såsom hälsokost, friskvård och sjukvårds-segmentet i framtiden. Vidare kommer det att läggas ner väldigt mycket tid på att lansera varumärket "Medical" i Europa, säger bolagets VD Stefan Bernenfelt.

Varumärket "Medical" är ett EU-registrerat varumärke och bolaget innehar även andra kända varumärken såsom Trainer, Medipeed, Activator Energy samt Medibook.

För ytterligare information kontakta:
Aqua Terrena International AB (publ)
Stefan Bernenfelt, VD, Tel. 0709-45 61 70
Eller via e-mail stefan@medical-trainer.com

Aqua Terrenas unika och prisbelönta källvatten hämtas ur den egna källvattenådern 105 meter under jorden i Mörarp. Källvattnet är naturligt berikat med mineraler och hälsobefrämjande spårämnen. För att få absolut högsta hygiennivå, tappas vattnet direkt på flaska och bag-in-box med en banbrytande teknik som gör att vattnet aldrig kommer i kontakt med luft eller människohänder. Aqua Terrena är ensamma om denna teknik som garanterar att källvattnet behåller sin naturliga smak och mineralbalans. Till Aquabox produkterna erbjuds även en termokylare som säkerställer den absoluta hygiennivån på AquaTerrena. För mer information se www.aquaterrena.se
Medical AB ingår numera i Aqua Terrena International AB (publ) och har sitt huvudkontor i Jönköping. Medical utvecklar, tillverkar och marknadsför sjukvårdsprodukter med egna varumärken inom sport, hälso- frisk-, och sjukvård. Produktportföljen kan delas in i tre segment: Idrottsskadematerial, sjukvårds- och kemisk-tekniska produkter, varav varumärket Medical Trainer (EU reg) är det största varumärket och består av ca 200 framtagna artiklar inom idrottsskade- och sjukvårdssegmentet. Målgruppen är människor som behöver produkter som förbättrar livskvaliteten och ger möjlighet till ett aktivt liv genom att förebygga, stärka, skydda, lindra och läka skador.