Aqua Terrena International AB

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 10:26 CET

(AktieTorget: ATI)

Mörarp 2011-02-25.
Rättelse i Bokslutskommuniké 2010 publicerad den 23 februari klockan 07:38. Rättelsen gäller jämförbart resultat per aktie för helåret 2009 och för fjärde kvartalet 2009.

Det jämförbara resultatet per aktie för helåret 2009 skall vara -0,010 SEK. Den siffran är felaktigt angiven på andrasidan, under huvudrubriken "Sammanfattning av Bokslutskommuniké", i tidigare kommunikation. Det jämförbara resultatet per aktie för fjärde kvartalet 2009 skall vara -0,001 SEK. Den siffran är felaktigt angiven på andrasidan, under huvudrubriken "Sammanfattning av Bokslutskommuniké", i tidigare kommunikation.

För ytterligare information kontakta:
Aqua Terrena International AB (publ)
Stefan Bernenfelt, VD, tel. 0734-33 00 21
alt. info@aquaterrena.se

Aqua Terrenas unika och prisbelönta källvatten hämtas ur den egna källvattenådern 105 meter under jorden i Mörarp. Källvattnet är naturligt berikat med mineraler och hälsobefrämjande spårämnen. För att få absolut högsta hygiennivå, tappas vattnet direkt på flaska och bag-in-box med en banbrytande teknik som gör att vattnet aldrig kommer i kontakt med luft eller människohänder. Aqua Terrena är ensamma om denna teknik som garanterar att källvattnet behåller sin naturliga smak och mineralbalans. Till Aquabox produkterna erbjuds även en termokylare som säkerställer den absoluta hygiennivån på AquaTerrena. För mer information se www.aquaterrena.se

Medical Sjukvårdsprodukter i Jönköping AB ingår i Aqua Terrena-koncernen och har sitt huvudkontor i Jönköping. Medical har egna varumärken inom sport, hälso-, frisk- och sjukvård. Produktportföljen kan delas in i tre segment: Idrottsskadematerial, sjukvårds- och kemisk-tekniska produkter, varav varumärket Medical Trainer (EU reg) är det största varumärket och består av ca 200 framtagna artiklar inom idrottsskade- och sjukvårdssegmentet. Målgruppen är människor som behöver produkter som förbättrar livskvaliteten och ger möjlighet till ett aktivt liv genom att förebygga, stärka, skydda, lindra och läka skador.