Samhall

Arbetsmarknadsminister Billström (M) besöker Samhall i Malmö

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 06:34 CEST

Inför valet tar Samhall emot politiker från alla riksdagspartier för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Den 14 september besöker arbetsmarknadsminister Tobias Billström (M) Samhall i Malmö.

Samhall, som är ett av Sveriges största företag, startades för 30 år sedan. Uppgiften har hela tiden varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats under dessa 30 år, även om företaget gjort det. Industridominansen är borta och vi ägnar oss idag mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att under valrörelsen visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Tomas Andersson, regionchef i Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Tid: tisdag 14 september
Plats: Höjdrodergatan 30 i Malmö
Deltagare: Tobias Billström (M)
Tomas Andersson, regionchef i Samhall

För ytterligare information, kontakta:

Tomas Andersson, regionchef: 070-33 18 214
Anders Ekberg, pressekreterare: 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 000 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.