Work for you Sverige

Arbetsmarknadsminister Hillevi Engström medverkar i Work for you:s seminarium i Almedalen

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2013 15:00 CEST

Var tid har sin Arbetsförmedling!
Välkommen till ett panelsamtal där vi diskuterar om Arbetsförmedlingens uppdrag blivit svårare, mer otydligt – kanske rent av omöjligt? Behöver vi en offentlig arbetsförmedling när det finns privata alternativ? Kan inte de arbetslösa få välja själva? Privata företag, Arbetsförmedlingen, arbetsgivare och politiker möts i samtal under ledning av moderator Lil Ljunggren Lönnberg.

DAG & TID: 4/7 2013 kl 11.00-13.00
PLATS: Ullmans tält, Tage Cervins gata, plats 128
ÄMNESOMRÅDE: Sysselsättning/arbetsmarknad
TYP AV EVENEMANG: Lunchseminarium

Medverkande: Hillevi Engström, Arbetsmarknadsminister, Regeringen. Ylva Johansson, Socialdemokraternas arbetsmarknadspolitiska talesperson, Riksdagen. Clas Olsson, Biträdande generaldirektör, Arbetsförmedlingen. Carina Lindfeldt, Avdelningschef Arbetsmarknad, Svenskt Näringsliv. Rasmus Rossi, VD, Work for you. Stefan Lahti, VD, Misa. Susanne Christenson, Verksamhetschef, Eductus. Lil Ljunggren Lönnberg, moderator.

Länk till evenemanget: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/14800?redir=%23eidx_7

Work for you startades 2005 och blev 2008 en av de första fristående jobbförmedlingarna i landet. Work for you arbetar på uppdrag av Arbetsförmedlingen, som s.k. kompletterande leverantör. I dag finns Work for you på över 50 orter i landet, med över 200 medarbetare.