Arcam AB

Arcam får order från ledande biltillverkare

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2003 15:22 CEST

Arcam har fått en order på utveckling och tillverkning av detaljer i titan för en ledande biltillverkare. Projektet beräknas löpa i tre månader och ordervärdet är initialt ca 700 ksek.

- Möjligheten att med Arcams process tillverka detaljer i titan och andra högpresterande material innebär att direkttillverkning blir ett allt viktigare marknadssegment för Arcam. Titan är intressant inom områden som högprestandabilar, aerospace och medicinteknik. Arcam avtalade nyligen med engelska Cambridge Vacuum Engineering (CVE) om försäljning och distribution av Arcams produkter på aerospace-marknaden i bl.a. Nordamerika. Dagens avtal bekräftar att Arcams process skapar nya intressanta applikationer och marknadsmöjligheter även inom bilindustri, säger Magnus René, VD i Arcam AB

För ytterligare information:
Magnus René, VD, Arcam, tel. 031-710 32 00
alt. mobil: 0702-79 89 99 eller E-post: magnus.rene@arcam.com
Besök även www.arcam.com

Arcam är ett high-tech företag som erbjuder utrustning för direkttillverkning av metalldetaljer med FriFormsteknik. Utrustningen används bland annat för tillverkning av produktionsdetaljer, funktionella prototyper och formverktyg. Teknologin ger möjlighet till betydande besparingar i både ledtid och produktionskostnader. Arcam AB är noterat på NGM