Kulturdirekt

Arena Accént Final på Unga Dramaten

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2012 09:00 CET

Den 14 December är det final på Arena Accént musiktävling på Unga Dramaten/Elverket

Arena Accént är Teater Accénts musikklubb som erbjuder alla ungdomar chansen att upptäcka nya och fräscha band och artister med eget material. Under tre tillfällen har musiker tävlat om att få en plats i finalen 14 december. 1:a vinst är två heldagar i professionell studio. På deltävlingarna har det varit publiken som har röstat fram finalisterna. På finalen avgör en jury.

Banden som är i final är:
Sons Of Our Fathers
Bert & The Family
Awakenfield
Dear Sasquatch
Karma Electric
SubMongo

Konferencier: Emma Broomé.

Gästartist: For Granted (vinnare HT 2011)

Linnégatan 69

Biljettpris: Ungdom (t.o.m. 25) 60 kr / Vuxen 80 kr
Du köper din biljett kontant i kassan på Unga Dramatens scen Elverket som öppnar kl 18.00, första bandet går på kl 19.00.     För mer info.: http://www.teateraccent.se

____________________________________________________________________
Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.