Sport Business Nordic

Arenaboomen i Skandinavien hett diskussionsämne för Sport&Pengar

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2012 14:34 CEST

Under senare år har det skett en arenaboom i Skandinavien och på lördag invigs den senaste i ordningen, Friends Arena i Stockholm. Arenaboomen i Skandinavien är intressant ur många synvinklar, något som också kommer att diskuteras på konferensen Sport&Pengar. Sport&Pengar, som är skandinaviens ledande business-2-business konferens inom idrottsindustrin, kommer i år att gå av stapeln 29-30 november i Stockholm. Med på talarlistan är Pierre Debleme, som är Vice President-Sales för företaget Terraplas Plc. Pierre kommer presentera sin produkt Terraplas och tala om vikten för arenor att maximera sina användningsområden. Presentationen går under namnet “Terraplas – the No. 1 turf protection for multipurpose stadiums” och så här säger Pierre om sitt deltagande på Sport&Pengar:

“As the global leader in turf protection products we have been following the stadium boom in Scandinavia and now it is time for the stadium owners to capitalize on their investments. With more stadiums and tougher competition, the market needs to find alternative income channels and ways to increase their event schedules. Terraplas provides the unique proven and substainable solution for this by creating the opportunity to stage a concert for 40,000 fans on Friday and host a football match on Saturday on a same perfect condition pitch in the same stadium. That is why we are happy to attend the conference Sport&Pengar and to get to know the key-decision makers in the Scandinavian sports industry.”

Denna två-dagars konferens kommer även att inkludera intressanta presentationer inom idrottsjuridik, TV-rättigheter, sponsring, undersökningar, nya medier och paneldebatter med idrottsförbund, sponsorer, kommuner, idrottsföreningar och arena aktörer.

Nytt för i år är att Sport&Pengar kommer att erbjuda sina deltagare att delta i workshops för att aktivt finna nya kommersiella lösningar och samarbetsmöjligheter för sina projekt.

Sport&Pengar är riktade åt viktiga beslutsfattare i den nordiska sportindustrin och historiskt sätt deltar bl.a. förbund, föreningar, sponsorer, TV-bolag, rättighetshavare, konsulter, kommuner, eventbyråer, agenter, advokater, arena ägare, agenter, journalister, mediebolag och leverantörer.

Under dagen kommer flera nätverkspauser att äga rum där goda möjligheter för diskussion och debatt erbjuds.

Dagen avslutas med prisutdelning av priserna Årets Agent, Årets Marknadsförare, Årets TV-bolag, Årets Sponsor och Årets Investor inom svensk idrott 2012. Juryn består av utvalda aktörer som i förväg har nominerat framstående personer, organisationer i branschen.

Årets konferens hålls den 29-30 november 2012Clarion Hotel Sign vid Norra Bantorget i Stockholm.

För att säkra din plats i konferensen, anmäl dig på:  http://www.sportochpengar.se/anml

Kontakt
Kontakta arrangören Oskar Engström om ni har frågor om anmälan, önskar delta i paneldebatt, ställa ut ert företag i mässområdet eller övriga frågor.
E-mail: oskar.engstrom@sportbusiness.se
Mobil: +46 708777823