TurnIT AB

Arete Affärssystem är först ut som återförsäljare av SAPs affärssystem för små och medelstora företag

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2003 09:58 CEST

Arete Affärssystem, som ingår i Aretekoncernen, har tecknat ett försäljnings- och serviceavtal avseende SAPs nya skräddarsydda affärssystem för små och medelstora företag, SAP Business One.

- Vi ser en ökad efterfrågan från små och medelstora företag av väl integrerade och snabbinstallerade affärssystem. De här företagen ställer i princip samma krav på funktionalitet som de större företagen, säger Per Nelson, försäljningsansvarig på SAP Svenska AB

- SAP är världsledande inom affärssystem, vilket har betydelse men viktigare är den branscherfarenhet och den industriella kunskap som byggts upp under mer än 30 år och som nu även de mindre företagen ges möjlighet att få ta del av genom SAP Business One, säger Knut Morten Aasrud, VD för SAP Svenska AB

SAPs satsning på de små och medelstora företagen är inte helt ny. I många länder i Europa är SAP en tung aktör på detta marknadssegment Däremot är SAP Business One en ny, prisvärd produkt som går snabbt att installera och komma igång med.

- Arete har lång erfarenhet av att implementera affärssystem. Vi har brett verksamhetskunnande i kombination med djup kompetens på SAPs affärssystem. Arete erbjuder även drifts-, kommunikations- och integrationslösningar, säger Ulf Ringblom, VD för Arete Affärssystem

Arete erbjuder sina kunder erfarna IT-konsulter i individuella uppdrag samt i projekt-, support- och driftåtaganden. Aretes spetskunskap finns inom systemutveckling, affärssystem, driftstöd och kommunikation. För mer information besök www.arete.se. Arete är ett dotterboalg inom TurnIT- koncernen.

TurnIT är en av Sveriges större börsnoterade IT-koncerner på Stockholmsbörsens O-lista. TurnITs affärsidé är att förädla och utveckla framgångsrika IT-relaterade bolag. Verksamheten är indelad i två affärsområden; TurnIT Distribution och TurnIT Programvara/Konsulting. Bolaget grundades 1996. Mer information finns på: www.turnit.se

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem. Med stöd av mySAP Business Suite och SAP Business One förbättrar företag över hela världen kontakterna med kunder och partners samtidigt som de avsevärt effektiviserar hela verksamheten. Kärnverksamheten i olika branscher varierar stort. Därför har SAP utvecklat 23 unika branschlösningar som ger ett maximalt verksamhetsanpassat affärsstöd. Idag använder mer än 20 000 företag i över 120 länder mer än 64 500 lösningar från SAP. Bolaget har dotterbolag i över 50 länder. SAP är listat på börserna i Frankfurt och NYSE under symbolen "SAP".Mer information: http://www.sap.com och http://www.sap.com/sweden

För mer information kontakta:
- Ulf Ringblom, VD Arete Affärssystem AB, Tel: 08 785 24 52, Mobil: 070 826 17 37, ulf.ringblom@arete.se
- Ivo Parik, konsultchef Arete Affärssystem AB, Tel: 08 785 24 53. Mobil: 070 870 16 40 , ivo.parik@arete.se
- Christina Hillesöy, Informationsdirektör TurnIT AB, Tel: 08 785 26 05,
Mobil: 070 965 02 98, christina.hillesoy@turnit.se