TurnIT AB

Arete implementerar SAP Business One för Advice Fahrer

Pressmeddelande   •  Sep 03, 2003 09:33 CEST

Arete Affärssystem, som ingår i Aretekoncernen, har tecknat avtal med Advice Fahrer om implementering av affärssystemet SAP Business One. Advice Fahrer
blir därmed det första svenska företag som implementerar SAPs nya affärssystem för små och medelstora företag.
I ett första steg kommer systemet användas för säljstöd, order, fakturering, kundreskontra samt försäljningsstatistik. På sikt kommer bland annat redovisningsfunktioner att
tas i bruk. Arete Affärssystem har fått i uppdrag att leverera och installera det nya affärssystemet. Driftsättning kommer att ske under oktober månad.

”Genom att investera i ett enkelt men ändå integrerat system räknar vi med att på sikt uppnå stora besparingar. Det nya systemet möjliggör bland annat en bättre försäljningsuppföljning och en modernare teknisk miljö”, säger Eva-Maria Fahrer, VD på Advice Fahrer.

Arete erbjuder sina kunder erfarna IT-konsulter i individuella uppdrag samt i projekt-, support och driftåtaganden. Aretes spetskunskap finns inom systemutveckling, affärssystem, driftstöd och kommunikation. Arete är ett dotterbolag inom TurnIT-koncernen.

För mer information besök www.arete.se

TurnIT är en av Sveriges större börsnoterade IT-koncerner på Stockholmsbörsens O-lista. TurnITs affärsidé är att förädla och utveckla framgångsrika IT-relaterade bolag. Verksamheten är indelad i två affärsområden; TurnIT Distribution och TurnIT Programvara/Konsulting. Bolaget
grundades 1996. Mer information finns på: www.turnit.se

Advice Fahrer erbjuder föreningar och företag administrativa tjänster, exempelvis utbildning och administration av användarföreningar. I Sverige ansvarar Advice Fahrer för bland annat administrationen kring SAP Svenskas användarförening (SAPSA) och StreamServes användarförening. Mer information finns på www.fahrer.se