Universal Music Sweden

Ariana Grande klar för svenska Idol

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2014 23:15 CEST

Den amerikanska popstjärnan Ariana Grande kommer till Idol. Nästa fredag uppträder hon för första gången inför den svenska tv-publiken.

Nästa fredag, den 17 oktober, gästar Ariana Grande TV-programmet Idol på TV4. Det blir popstjärnans första framträdande i Norden. Med hitsinglarna “Break Free”, “Problem” och “Bang Bang” står Ariana Grande för ett av årets stora internationella genombrott.

Ariana Grande är nominerad till 6 stycken MTV Europe Music Awards 2014, hon har mer än 60 miljoner följare på sina sociala kanaler samt över 900 miljoner visningar på YouTube. Ariana Grande gick nyligen rakt in etta på Billboardlistan med albumet “My Everything”.

Ariana Grande är en världsstjärna och en förebild för många av våra Idol-deltagare, så det är superkul att hon väljer att uppträda i Idol,  säger  Pelle Porseryd, exekutiv producent för Idol på TV4-Gruppen.

Sedan releasen av ”My Everything” i slutet av augusti har Ariana Grande varit en av de mest spelade artisterna på Spotify i Sverige. De bägge Max Martin-producerade singlarna ”Problem” och ”Break Free” har nått dubbel platina. Som om det inte vore nog passerade även albumet precis svensk Guldstatus.

Vi välkomnar Ariana Grande till Idol!