Ark Travel AB

Ark Travel lanserar Ark Travel On-line - "Affärsresor på burk"

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 14:47 CET

(Aktietorget: ARKT)

Under TUR 2007, den 22-25 mars lanserar Ark Travel konceptet "Affärsresor på burk". Konceptet innehåller ett antal verktyg som innebär en on-line baserad helhetslösning som effektiviserar kundernas totala resehantering. Juvelen är Arktis, ett helt nytt självbokningssystem framtaget av Ark Travel.

Det har tagit mer än 2 år att arbeta fram detta nya självbokningssystem och jag törs lova att det tagits ett antal nya grepp säger Fredrik Clerkestam, Affärsutvecklingschef, i en kommentar. Med Arktis kan resenären, till skillnad från många andra bokningssystem, boka sin resa från dörr till dörr i en och samma bokning. Användaren kan boka flyg, lågprisflyg, hotell, hyrbil samt marktransport och tåg inom Sverige, dygnet runt, sju dagar i veckan. Dessutom stödjer Arktis en betalningslösning som underlättar hanteringen hos företaget.

Susanna Bervå, VD för Ark Travel kommenterar:
Som svensk affärsresebyrå med närhet till vår egen marknad har vi i utvecklingsarbetet av Arktis kunnat utgå helt ifrån våra kunders krav och önskemål gällande innehåll och funktion. Det har resulterat i en mycket användarvänlig självbokningslösning.
Viktigt att poängtera är också att Arktis kan integreras med en mängd olika funktioner som effektiviserar företagets totala resehantering som till exempel statistik, betalningslösningar och kvalitetskontroll. I och med detta tar vi därmed steget till att erbjuda en självbokning som är lika bra som vår personliga service. Vi är övertygade om att detta ytterligare kommer att stärka vår konkurrenskraft.

För ytterligare information v g kontakta:
Susanna Bervå: mobil: 0708-553 103
Fredrik Clerkestam: 0708-612 253
Ark Travel AB (publ), 556329-2464, Norrtullsgatan 12 A, Box 6496, 113 82 Stockholm
www.arktravel.se