Ark Travel AB

Ark Travel lanserar Arktis 3.0, skräddarsydd självbokning med globalt innehåll

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 15:00 CEST

(Aktietorget: ARKT)

Arktis 1.0 lanserades i mars 2007 som en självbokningslösning för destinationer i Sverige. Sedan dess har innehållet i systemet successivt utvecklats och den 2/1 2008 släpps Arktis 3.0 som erbjuder självbokning även för globalt resande. Arktis som är utvecklat i nära samarbete med ett flertal kunder är unikt med sin användarvänlighet, funktionalitet samt innehåll. Systemet kan även integreras med en mängd olika funktioner som effektiviserar företagens totala resehantering, exempelvis statistik, betalningslösningar och kvalitetskontroll. Arktis ingår i konceptet ”Affärsresor på Burk” vilket innehåller ett antal verktyg som erbjuder en onlinebaserad helhetslösning för affärsresandet.

Susanna Bervå, VD för Ark Travel kommenterar:
Vi har upplevt en ökad efterfrågan från våra kunder att även kunna boka sitt globala resande i Arktis. I och med Arktis 3.0 tar vi steget fullt ut och erbjuder marknadens absolut mest effektiva och användarvänliga onlinelösning för det totala affärsresandet. Detta ligger helt i linje med vår ambition att erbjuda inte bara den bästa personliga servicen utan även de smartaste IT-verktygen.

För ytterligare information v g kontakta:
Susanna Bervå: mobil: 0708-553 103
Ark Travel AB (publ), 556329-2464, Norrtullsgatan 12 A, Box 6496, 113 82 Stockholm
www.arktravel.se

Ark Travel är den största svenskägda fullservicebyrån för affärs- och gruppresor. Bolaget bildades 1982, och dess affärsidé är att hjälpa och
underlätta för företag och organisationer att nå sina affärsmål genom effektiviserade resprocesser. Ark Travel ser en utmaning i att inte bara
betjäna utan också utveckla kunden och samtidigt även marknaden och sig självt. Ark Travels vision är att uppfattas som den självklara
portalen för nordiska affärsreseköpare med höga kvalitets- och servicekrav. Bolaget är noterat på Aktietorget.
Pressmeddelande 29 augusti, 2007