Ark Travel AB

Ark Travel tecknar ramavtal med Försäkringskassan om resebyrå-tjänster

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2006 13:54 CET

Försäkringskassan har upphandlat ett ramavtal med Ark Travel innebärande att Ark Travel blir ensam leverantör av resebyråtjänster till Försäkringskassan. Den uppskattade resevolymen uppgår till totalt ca 110 mkr varav Ark Travel sedan tidigare har hanterat ca 30 mkr. Den tillkommande volymen beräknas alltså bli ca 80 mkr. Avtalet kommer successivt att implementeras from den 1 mars 2006 och gäller tom den 29 februari 2008 med möjlighet till 1 + 1 års förlängning.

Vi är mycket glada över att Försäkringskassan ger oss detta förtroende. Ett avtal av denna storlek ger oss visserligen lägre marginaler, men innebär framförallt en ökad stabilitet samt en stärkt marknadsposition för Ark Travel, säger Susanna Bervå, VD och koncernchef för Ark Travel, i en kommentar.

För ytterligare information v g kontakta:
Susanna Bervå, VD och koncernchef, tel: 08 - 505 876 00, e-mail: susanna.berva@arktravel.se
Ark Travel AB (publ), 556329-2464, Norrtullsgatan 12 A, Box 6496, 113 82 Stockholm
www.arktravel.se

Ark Travel är den största svenskägda fullservicebyrån för affärs- och gruppresor. Bolaget bildades 1982, och dess affärsidé är att hjälpa och underlätta för företag och organisationer att nå sina affärsmål genom effektiviserade resprocesser. Ark Travel ser en utmaning i att inte bara betjäna utan också utveckla kunden och samtidigt även marknaden och sig självt. Ark Travels vision är att uppfattas som den självklara portalen för nordiska affärsreseköpare med höga kvalitets- och servicekrav. Bolaget är noterat på Aktietorget.