Ladbrokes

Armstrong gör comeback - Tour de France

Pressmeddelande   •   Jul 03, 2009 10:25 CEST

För 96:e gången skall världens bästa cyklister kämpa om tröjorna under 3445 km genom Frankrike. Lance Armstrong, som de flesta känner till även om de inte är intresserade av cykling, är den enda som har vunnit Tour de France 7 gånger. I år gör han comeback i tävlingen och att han vinner i den gula ledartröjan ger 5,50 gånger pengarna. Favoriten är dock Alberto Contador som ger 1,90 ggr.

I de andra tröjtävlingarna tror Ladbrokes oddssättare på att Andy Schleck tar hem ungdomströjan till odds 1,40, David Moncoutie tar hem den rödprickiga bergspriströjan till tre gånger pengarna och till sist tar Mark Cavendish hem den gröna poängtröjan till odds 1,83.

"Årets Tour de France blir roligt att följa i sommar. Det var ett tag sedan vi fick beundra Lance Armstrong på cykeln. Något som ytterligare bygger på spänningen är att hans största konkurrent är på samma lag, Astana", säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Aktuella odds Tour de France:

Vit Ungdomströja:

Andy Schleck 1,40
Robert Gesink 5,50
Roman Kreuziger 6,00

Gula ledartröjan

Alberto Contador 1,90
Lance Armstrong 5,50
Andy Schleck 7,50

Rödprickiga bergspriströjan

David Moncoutie 3,00
Alberto Contador 7,50
Andy Schleck 8,50

Gröna poängtröjan

Mark Cavendish 1,83
Oscar Freire 4,33
Thor Hushovd 6,50

För mer information:

www.ladbrokes.com - klicka Cykel - Tour de France

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715,

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.