Index International AB

Arne Weinz ny styrelseordförande i Index International AB

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 04:26 CEST

I samband med att Index International registreras som publikt AB i förberedelserna inför en framtida marknadsnotering har Arne Weinz rekryterats som styrelseordförande. Med en framgångsrik bakgrund inom call- och contact centers och med stor erfarenhet av tillväxtföretag och strukturaffärer, passar Arne Weinz utmärkt i företagets nästa utvecklingsfas.

- Vi är mycket glada att få in Arne i bolaget och att stärka upp styrelsen med hans erfarenhet och kompetens. Vi genomgår just nu en expansiv fas och Arne är rätt person att biträda i den utvecklingen, säger Bjarne Borg, en av grundarna av Index.

Arne Weinz, VD och Koncernchef i GoExcellent Group tillträder uppdraget omgående och ser fram emot utmaningen.

- Index International är ett otroligt spännande företag och jag ser fram emot att få bidra till den fortsatta utvecklingen med min erfarenhet, säger Arne Weinz.

Index International AB som grundades 1998 av Fredrik Alama och Bjarne Borg har under sina 15 år utvecklats till ett dynamiskt investmentbolag och har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren. Företaget har en förvaltningsportfölj om ca 600 000 m2 uthyrningsbar area samt pågående nyproduktion av ca 600 hyresrätter i flerfamiljshus främst i USA, men även andra investeringar inom bl a energi och annan private equity. Nu förbereder man en framtida marknadsnotering som ett naturligt nästa steg.

Index was established 1998 in Stockholm, Sweden. We are today an international, independent, investment group of companies in real estate and equity. Our business strategy rests on our Real Estate platform driven by diversification together with a clear focus on shareholder value. We have investments in Sweden as well as in North America, and are actively looking to expand further in Europe and North America where we have offices and thoroughly understand the markets and its unique conditions.