Arnlunds Ost AB

Arnlunds ost, cheese back in Pål Jungs Hage köpcentrum

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 17:41 CET

Cheese back in Pål Jungs Hage köpcentrum 25 november 2010.
Susan Arnlund i ostbutiken.
I Pål Jungs Hage öppnar på torsdag 25/11 den nya ost- & delikatessbutiken, denna butik kommer drivas av Susann Arnlund med kollegor.
Produkterna är väl anpassade efter smakupplevelse och efterfrågan och det har utvecklats ett nära samarbete med lokala producenter och specialleverantörer av tyngd som inte levererar till de stora butikerna, utan endast till specialaffärer.

Bakgrund
Svenska folket äter i genomsnitt 18kg ost/person/år, så i upptagningsområdet finns det 132 024 invånare det ger möjlighet till 2 376 432 kg ost till försäljning med god marknadsföring!
Av tidigare erfarenheter av ostbutik så omsattes många ostar med tillbehör för flera miljoner.
I Sörmland och i Nyköping finns det kundunderlag med ost som intresse alla de är välkomna till den nya butiken i Pål Jungs hage köpcentrum.
Susann har stor erfarenhet av ostens fantastiska  värld och kan locka olika människors smakintressen. Hon fångar även  nya ostätare  som gärna vill lära sig om osten spännande värld. Susann har lyckats få många intresserade av ost genom åren.

Butiken
I dagsläget öppnar Arnlunds ost butiken i Pål Jungs Hage, med Susanns gedigna specialkompetens. Det kommer att utbildas nya ostmästare/mästarinnor. Det kommer att finnas färdiga presentkorgar, delikatesskorgar, ostbrickor för stora och små fester för privata eller företags tillställningar.

Ostprovningar är en av våra specialiteter det går att boka datum direkt i butiken.

I butiken kommer det att kunna gå att ta en paus, sätt er ner och avnjut en liten delikatesstallrik till en kopp te eller kaffe.

Framtid
I vår utvecklingsplan kommer vi att paketera njutningsresor för besökare som vill upptäcka ostens ystiga värld.

Cheese back in business!

Arnlunds ost AB driver en ost- och delikatessbutik med en trivsam atmosfär vilket ska dra till sig kunder som gillar det lilla extra. Där kunden kan avnjuta en delikatesstallrik med tillbehör. Kunden tycker att det är mysigt och trevligt att vistas i butiken, de kommer gå ut med en kasse med mer varor än vad de hade tänkt sig från början med ett nöjt leende på läpparna.  Arnlunds ost AB paketera presentkorgar, ostbrickor för stora och små fester, för privata- och företagstillställningar.
Arnlunds ost AB arrangera ostprovningar för privatpersoner och företag.
Arnlunds ost AB kommer att utveckla och arrangera ost/vinresor.