Gert Strand AB

Aromhuset lanserar Festmust - ny smak läskkoncentrat!

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 09:45 CEST

Aromhusets Festmust (bild här) ingår i Classic serien av läskkoncentrat som är berikade med fibrer och dessutom innehåller Festmust, liksom de andra uppfriskande smakerna i Classic serien,
80 % mindre socker än vanlig läsk.
Förutom Classic serien finns också Zero serien med 4 smaker helt sockerfria läskkoncentrat. Zero är sötad med sötningsmedlet Sucralose som ger bismakfri sötma utan att påverka kroppen.

Alla Aromhusets läskkoncentrat levereras i 500 ml flaskor som räcker för att smaksätta 12.5 liter kolsyrat vatten. För att underlätta dosering medföljer doseringskopp varje flaska.

Festmust läskkoncentrat påminner i smak om den klassiska svenska julmusten med anor tillbaka till 1910-talets Sverige. Skillnaden på Festmust och Julmust är hemligt och det finns få som känner till ingredienserna. Dock kan sägas att Festmust med fördel kan drickas hela året, både som fest och måltidsdryck eller bara som en söt och frisk törstsläckare.

- Festmust är mustig och söt och passar utmärkt att dricka till fest och vardag. Dessutom innehåller Festmust knappt något socker men har samma sötma som en vanlig läsk, något som många uppskattar, säger säljaren Thomas Ström.

Varje svensk dricker ca 15 liter smaksatt vatten per år. Med en läskapparat hemma bubblar man sitt eget vatten och kan sen smaksätta det med goda smaker. Med Aromhusets stora sortiment av sötade läskkoncentrat och osötade bordsvattenaromer kan alla få sin favorit direkt i hemmet.

Aromhusets söker nu fler återförsäljare till Festmust samt alla andra läskkoncentrat och osötade bordsvattenaromer som kan köpas i välsorterade butiker och online, bl.a. CDON.com och Allt-fraktfritt.com

För ytterligare information:

Thomas Ström
Epost: thomas@aromhuset.org
Fax 040-18 30 25
www.aromhuset.org

Aromhuset är ett av Gert Strand AB´s varumärken. Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer essenser och jäst till bryggerier, vinindustrin och destillerier över hela världen. Många produkter packas också i konsumentpack och tillverkas med Private Labeling.