Gert Strand AB

Aromhuset lanserar läskkoncentrat - Cola med fibrer

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 16:24 CET

Aromhuset har utvecklat de nya läskkoncentraten som finns i två produktgrupper, dels en Classic serie med 10 smaker som inte bara smakar sött utan också innehåller 80% mindre socker än en vanlig läsk. Som ett extra plus innehåller Classic fiber. Zero, som den helt sockerfria produktserien döpts till, har i dagsläget totalt 4 goda och uppfriskande smaker. Zero är helt fri från socker men smakar trots detta sött tack vare att Zero är sötad med Sucralose som är ett sötningsmedel som ger sötma utan att påverka kroppen. Zero innehåller noll kalorier.

Först ut av alla smakerna är Cola (bild här), den kanske mest kända smaken av alla smaker som har anor tillbaka till 1880-talet. Cola är god som törstsläckare, festdryck och måltidsdryck. Cola är känd som en dryck för alla åldrar och alla grupper. Med Aromhusets Cola kan nu alla de som inte vill få i sig en massa socker också njuta av den goda smaken.

Aromhuset Classic Cola kommer i 500 ml flaskor. En flaska räcker till ca 12,5 liter drickfärdigt smaksatt vatten. För att underlätta doseringen medföljer en doseringskopp varje flaska.

- Cola är kanske den mest kända av alla smaker och våra tester visar att vi verkligen lyckats få fram en perfekt smak. Att vi sen också lyckats kombinera god smak med vår genomgående höga världskvalitet där vi tar fram produkter som är unika gör kunderna mycket nöjda, säger säljare Thomas Ström.

Aromhusets lansering av läskkoncentrat som smakar som det skall smaka har föregåtts av tester under lång tid. Testresultaten är enastående och för att leva upp till kundernas önskemål och kunna leverera har Aromhuset byggt ut med fler produktionslinjer och större kapacitet.

I Sverige dricker vi smaksatt kolsyrat vatten som aldrig förr. Beräkningar visar att varje svensk dricker ca 15 liter smaksatt vatten per år. En stor del av detta vatten köps på flaska i butik, något som är både dyrt, onödigt och inte minst dåligt för miljön. Med en läskapparat i hemmet gör man sitt eget goda smaksatta vatten och slipper släpa hem tunga flaskor från butiken. Med Aromhusets stora sortiment av både osötade bordsvattenaromer och nu sötade läskkoncentrat kan alla få sin favorit direkt i hemmet.

Aromhuset Classic och Zero läskkoncentrat samt osötade bordsvattenaromer kan köpas i välsorterade butiker och online, t.ex. här www.allt-fraktfritt.com

För ytterligare information:
Thomas Ström
Epost: thomas@aromhuset.com
Fax 040-18 30 25
www.aromhuset.com

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin. Många produkter packas också i konsumentpack.