Gert Strand AB

Aromhuset lanserar Lingonarom för kolsyrat vatten - med smak som det ska smaka!

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 11:55 CEST

Aromhusets bordsvattenaromer, med totalt 23 smaker, har utvecklat ännu en smak för att förhöja njutningen av att dricka kolsyrat vatten. Lingon i naturen skördas i augusti-september och det är rätt tid att avnjuta den goda smaken av lingonen.

Lingon ger en smak som är frisk och naturlig, säger säljaren Thomas Ström, och fortsätter. Det behövs endast 2 ml av Lingon i en liter kolsyrat vatten för att få en frisk och naturligt god smak på bubbelvattnet, antingen köpt i butik eller hemkolsyrat.

Den rekommenderade doseringen är 2 ml arom per liter kolsyrat vatten. Tag 2/3 kapsyl till 1 liter kolsyrat kallt vatten. En flaska räcker till hela 16 liter kolsyrat vatten. Tycker man smaken är för stark så kan man dosera mindre eller efter eget tycke och smak.  Det går även bra att mixa och blanda smakerna för att får fram sin egen favorit. Kombinationsmöjligheterna är många. För att underlätta finns en särskilt framtagen doseringspipett.

Kallt vatten gör att smaken utvecklas mer och kommer till sin rätt. Många har idag en egen kolsyremaskin för att göra eget bubbelvatten och vill ha variation i smaker. Det går också bra att smaksätta Lingon i köpt  bubbelvatten, även om det är både mer ekonomiskt och bättre för miljön att kolsyra hemma.

Aromhusets essensflaskor rymmer 32 ml och det räcker att smaksätta ca 16 liter kolsyrat vatten. Smakerna är intensiva och det går bra att börja prova med lite mindre för att sen eventuellt öka doseringen.

Lingon är, liksom de andra 22 smakerna,  osötade och fria från kolhydrater och kalorier. Många hälsomedvetna människor som dricker mycket vatten vill ha just detta och många tycker att smaksatt vatten är godare än smaklöst!

Aromhuset söker nu via internet ännu fler återförsäljare till sitt breda sortiment av bordsvattenaromer.

För ytterligare information: Aromhusets aromer tillverkas av Gert Strand AB och säljs över hela landet i välsorterade butiker, bl.a. här http://allt-fraktfritt.com/aromer-for-bordsvatten-67/30-ml-68/lingon-30-ml-bordsvattenarom-803.html

Thomas Ström
Epost: thomas@aromhuset.com
Fax 040-18 30 25
www.aromhuset.com

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin, främst utomlands. Många produkter packas också i konsumentpack. Bordsvattenaromerna säljs till bryggerier i dunkar och till konsumenter i 30 ml flaskor. Läskkoncentraten Classic berikad med fibrer och med 80% mindre socker än vanlig läsk och helt sockerfria Zero levereras till konsument i 500 ml flaskor med doseringsmått till varje flaska. Samtliga produkter tillverkas också med Private Labeling.