Julmyra Förvaltning AB

Arrendator sökes till en av Sveriges största hästsportanläggningar

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 09:44 CET

På Julmyra Horse Center, mellan Uppsala och Heby i Uppland, växer nu en av Sveriges största hästsportanläggningar fram. Här finns möjlighet att utöva hästsport i alla dess former, såsom trav, galopp, dressyr, hoppning, etc.

På anläggningen planeras 200 familjebostäder och hästgårdar med plats för ca 500 hästar. I dagsläget är ett 100-tal tomter och fastigheter sålda. Julmyra är givetvis en attraktion för de som bor där, men även för hästintresserade inom pendlingsavstånd. I dagsläget bor ca 3 miljoner människor inom 1,5 timmes bilresa från Julmyra, varav ca 240.000 är hästägare med sammanlagt ca 60.000 hästar.

För närvarande byggs ett av landets största ridhus, 2500 kvm stort (84 x 30 m), på Julmyra. Arbetet med infrastruktur, såsom belysta ridvägar, bilvägar m.m. till gårdar och boende pågår. Invigning av ridhuset planeras till maj 2011. Sedan tidigare finns bl.a. travbanor, ridvägar, galoppbana, backbana, hagar och betesmarker på området.

Julmyra Horse Center söker nu en arrendator till anläggningen med möjlighet till egen verksamhet i form av utbildningar, ridläger, hästtävlingar, hästauktioner, utställningar, konferenser, hästshop, cafeteria, etc.

Är du intresserad och vill veta mer, kontakta Kjell Ruder tfn: 0708- 44 44 65, email: info@julmyrahorsecenter.se

Besök även vår hemsida www.julmyrahorsecenter.se för mer information.

Julmyra Horse Center är en unik hästsportanläggning på väg att bli Sveriges första minisamhälle för hästsport och boende på samma ställe. Här finns tomter, hästgårdar och hus  för dig som vill göra en livstidsinvestering. En investering i livskvalitet för människor och hästar. Besök vår webbplats, www.julmyrahorsecenter.se för mer information.