Ladbrokes

ARSENALS MARDRÖM

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 14:06 CET

Champions League är äntligen tillbaka efter vinteruppehållet och det är dags för åttondelsfinaler. På tisdagen tar bland annat Zlatans Milan emot Tottenham och på onsdagen är det tungviktsmöte mellan Arsenal och Barcelona.

Veckans absoluta toppmatch får vi på onsdag då en repris på fjolårets kvartsfinal mellan Arsenal och Barcelona utspelar sig. I fjol lyckades Arsenal spela jämnt hemma då slutresultatet blev 2-2, med Zlatan som två målsskytt för Barcelona. Arsenal blev dock sedan pulvriserade borta på Nou Camp och förlorade med 4-1 i en match där Messi gjorde hemmalagets samtliga mål. Barcelona har förvisso haft vissa problem på sistone då man bara fick 1-1 mot Sporting Gijón senast men är ändå snäppet bättre än Arsenal och oddset för att Barca går vidare till semifinal är just nu endast 1,20 gånger pengarna.

”Toppfotboll i all ära men specialintresset från min sida denna veckan lägger jag på matchen i matchen mellan Tottenhams Rafael van der Vaart och Milans Zlatan Ibrahimovic. Ni har väl inte glömt schismen mellan de två spelarna i Ajax? Även i landskampssammanhang har man sett det smälla till ordentligt mellan de två. Det ryktas till och med om att Van der Vaart var värd för en stor fest under 2004. Anledningen till festligheterna? Zlatan lämnade Ajax för Juventus” Säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds:

Milan - Tottenham   1,72   3,50   5,00

Valencia - Schalke 04   1,72   3,50   5,00

Arsenal - Barcelona   4,00   3,75   1,83

Roma - Shakhtar   1,90   3,30   4,20

För mer information: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Fotboll/Europeisk/UEFA-Champions-LeagueFotboll/Europeisk/UEFA-Champions-League-s101

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715 Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com