Artimplant AB

Artimplant presenterar bokslutskommuniké 2006 via telefonkonferens

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2007 09:34 CET

VD Hans Rosén och Finanschef Lars-Johan Cederbrant presenterar bokslutskommuniké 2006.

Presentationen sker på svenska.

Datum: Tisdag 20 februari
Tid: 15.00

Telefonnummer till telefonkonferensen:
Sverige: + 46 (0) 850 520 270
USA: +1 718 354 1226

Tillgång till livesändning från konferensen kommer att finnas på Artimplants webbplats www.artimplant.com

Vänligen notera att bolagets bokslutskommuniké 2006 skickas ut via pressmeddelande den 20 februari, 2006 cirka 14.00.

För ytterligare information kontakta:

Lars-Johan Cederbrant, Finanschef, tel +46 (0)31-746 56 54, +46 (0)703 01 68 54,
lars-johan.cederbrant@artimplant.com

www.artimplant.com

Om Artimplant
Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi och oralkirurgi. Vi bidrar till förbättrad hälsa genom att utveckla, tillverka och sälja nedbrytbara implantat som återskapar kroppsfunktioner och förbättrar livskvalitén.
Våra produkter, tillverkade av bolagets egenutvecklade biomaterial Artelon®, fyller kliniska behov och säljs inom ett växande antal terapiområden. Artimplant tillverkar implantat för behandling av artros i händer och fötter, för axelskador och andra mjukvävnadsskador samt för dentala applikationer.
Vårt motto är "Help the body to heal".

Artimplant är ett publikt bolag noterat på den Nordiska Börsen.

Forward-looking statements
This press release contains forward-looking statements as defined in the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements. Actual results may differ materially from those indicated by these forward-looking statements as a result of risks and uncertainties impacting the Company's business including increased competition; the ability of the Company to expand its operations and to attract and retain qualified professionals; technological obsolescence; general economic conditions; and other risks detailed from time to time in the Company's filings.