ARTOTEC

ARTOTEC - Attraktiva lekplatser - European Entreprise Network - European Commission - Tillväxtverket - Succes Story

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2012 15:39 CET

ARTOTEC - European Entreprise Network - European Commission - Tillväxtverket

Succes Story

Attraktiva lekplatser

Artotecs produkter skapar attraktiva lekplatser.

Enterprise Europe Network blev början till en lansering i Europa. Frédéric Iriarte, fransk konstnär, som bott i Sverige i 25 år kom på idén med skulpturer för lekplatser under tiden han undervisade i industriell design på Kungliga tekniska högskolan i Stockholm. Innovativa lekplatser

— Hur får vi barn att uppskatta konst? Låt dem klättra på det föreslår Frédéric Iriarte.
Han såg ett behov av nytänkande kring barnens leklust och föräldrars upplevelse av lekplatser och började designa innovativa och attraktiva redskap, skulpturer och parkmöbler.

— Jag tänker konstant på hur jag kan engagera mig mera i samhällsutvecklingen, säger Frédéric Iriarte.

Källa: http://een.ec.europa.eu/success-stories/swinging-better-business

Källa: http://een.ec.europa.eu/success-stories/swinging-better-businesshttp://enterpriseeurope.tillvaxtverket.se

Välkomna, kontakta oss gärna för att säkerställa ett individuellt möte.

ARTOTEC Stab ~ ARTOTEC AB ~ ARTOTEC /Forskning

ARTOTEC AB . Sandtorpsvägen 5 . 153 30 JÄRNA . STOCKHOLM
Mob: 070 22 37 842 . Tel:  08 551 701 77 . E-post: info@artotec.se

www.artotec.org

OBS! Foton, texter och förslag kan inte användas, kopieras, reproduceras eller distribueras utan skriftligt tillstånd av upphovsrättsägare ARTOTEC AB. Om du inte vill ta emot information från vårt företag, skicka en förfråga till info@artotec.org

ARTOTEC AB är ett svenskt företag som utvecklar, formger, tillverkar och säljer innovativa, originella, alternativa, säkra, tillgängliga, robusta lekredskap och stadsmöbler för barn och vuxna för offentliga miljöer, parker och/eller privata utomhusmiljöer med det högsta kvalitet för en hållbar framtid.

Lekredskap, lekskulpturer och urbana möbler skapas och tillverkas med allt det innebär av säkerhet och estetiska, pedagogiska och tekniska krav som idag ställs och som kommer att ställas i framtiden. Vi har varit framgångsrikt aktiva i förtydligande och justeringar av den nya europeiska säkerhetsstandard SS-EN 1176:2008.

www.artotec.org