ARTOTEC

ARTOTECs SEMINARIUM på PARKER & GRÖNOMRÅDEN! MalmöMässan 2012, Torsdag 29 mars 2012 kl.14.45

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 17:07 CET

Välkommen till mässan PARKER & GRÖNOMRÅDEN!

MalmöMässan, Malmö
28-29/03/2012

Här får du inspiration och nya uppslag inför ditt nästa projekt. På plats kan du se och lära dig hur man formar moderna utemiljöer och grönare stadsdelar.
Mässan är Sveriges och Öresundsregionens största och viktigaste mötesplats för alla som jobbar med utomhusmiljöer.
Förenkla din upphandlingsprocess, spara tid, se framtidens tekniska innovationer och träffa nuvarande och framtida leverantörer. Detta är mässan som ger dig underlaget för att skapa ett mer hållbart, miljövänligt och kostnadseffektivt samhälle!

ARTOTECs SEMINARIUM - torsdag 29 mars 2012 kl.14.45

Här ser du seminarium som du kan gå på under mässans andra dag. Tänk på att seminarium som arrangeras i konferensrum har obligatorisk föranmälan. Seminarium som arrangeras på mässcenen kräver ingen föranmälan. Det är bara att slå sig ner på en stol och lyssna på våra talare i världsklass!

14.45 - Seminarium på mässcenen

ARTOTEC [Konst & Teknik] står för en innovativ, kreativ process till allas glädje.
Attraktiva, hållbara, tillgängliga och lekfulla lekplatser och utemiljöer för barn och vuxna.

Fréderic Iriarte, konstnär, formgivare, grundare av ARTOTEC AB, som bott i Sverige i 25 år kom på idén med skulpturer och parkmöbler för lekområde och offentliga platser under tiden han undervisade i industriell design på Kungliga tekniska högskolan.

Vid seminariet kommer följande ämnen att beröras:

• Hur bygger man en framtid för barn och vuxna med lek och kreativitet i utomhusmiljöer och på offentliga platser.
  • Nya europeiska säkerhetsstandards och vad det innebär för produktutveckling.
  • Frågan om tillgänglighet beträffande offentliga platser och lekområden. ARTOTECs forskningsrapport publicerad på Hjälpmedelsinstitutet.
  • Miljö aspekter och hänsyn, genom en organisk formgivning och val av tillverkningsprocess.
  • Utveckling av nya innovativa lekskulpturer och urbana möbler i ett europeisk perspektiv. Ett sammarbete mellan ARTOTEC AB och European commission, Entreprise Europe Network, Innovation Stockholm och tillväxtverket m.m.

Källa: http://www.easyfairs.com/index.php?id=28785&L=7

För mer information: http://www.artotec.se/sverige/aktuellt.html

Välkomna, kontakta oss gärna för att säkerställa ett individuellt möte.

ARTOTEC Stab ~ ARTOTEC AB ~ ARTOTEC /Forskning

ARTOTEC AB . Sandtorpsvägen 5 . 153 30 JÄRNA . STOCKHOLM
Mob: 070 22 37 842 . Tel:  08 551 701 77 . E-post:
info@artotec.se

www.artotec.org

OBS! Foton, texter och förslag kan inte användas, kopieras, reproduceras eller distribueras utan skriftligt tillstånd av upphovsrättsägare ARTOTEC AB. Om du inte vill ta emot information från vårt företag, skicka en förfråga till info@artotec.org

ARTOTEC AB är ett svenskt företag som utvecklar, formger, tillverkar och säljer innovativa, originella, alternativa, säkra, tillgängliga, robusta lekredskap och stadsmöbler för barn och vuxna för offentliga miljöer, parker och/eller privata utomhusmiljöer med det högsta kvalitet för en hållbar framtid.

Lekredskap, lekskulpturer och urbana möbler skapas och tillverkas med allt det innebär av säkerhet och estetiska, pedagogiska och tekniska krav som idag ställs och som kommer att ställas i framtiden. Vi har varit framgångsrikt aktiva i förtydligande och justeringar av den nya europeiska säkerhetsstandard SS-EN 1176:2008.

www.artotec.org