Naturskyddsföreningen

Artutrensning pågår – Vem ska bort?

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 17:05 CEST

Det som händer de andra arterna angår också oss, vår överlevnad och vår välfärd. Men hur ska vi rädda alla? Hur ska vi ge begreppet ”biologisk mångfald” kropp och hjärta? Naturskyddsföreningen konsulterar en rad författare som ger sin syn på djur, natur och vårt arbete. Jan Guillou, Brutus Östling, Christer Fuglesang, Helena von Zweibergk och Kitty Crowther är några av alla som besöker vår monter.

I Naturskyddsföreningens monter D06:12 kommer också klimatbantare Staffan Lindberg att uppträda och samtala med Sveriges Naturs chefredaktör Carl-Axel Fall. Redaktörerna för Naturskyddsföreningens bok ”Vem ska bort?” Mats och Åsa Ottosson minglar och samtalar i montern liksom föreningens nya vice ordförande Karin Åström.

Hela programmet i vår monter
Torsdag
14.30 Eva-Lena Neiman samtalar med Ulrika Knutsson
15.00 Eva-Lena Neiman samtalar med Stefan Edman