Aruba a Hewlett Packard Enterprise company

Aruba Networks utser Wolfram Fischer som Vice President för EMEA

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 10:25 CET

Aruba Networks Inc, utser Wolfram Fischer som Vice President för EMEA. Fischer kommer främst att arbeta med att öka marknadsandelar och intäkterna med partners, allianser och intresseföretag samt stärka Aruba Networks ställning som ett ledande alternativ för det mobila företaget i EMEA.

"Arubas nästa generations Wi Fi-lösning placera oss i framkant för en marknad som växer exponentiellt", säger Wolfram Fischer, Vice President för EMEA på Aruba Networks. "Med vår omfattande portfölj, fortsätter vi att möta och överträffa kraven i vår allt mer uppkopplad värld. Jag ser fram emot att utöka dessa tjänster ytterligare i hela EMEA-regionen och bidra till att förverkliga Arubas vision för ett enkelt, säker och tillförlitlig trådlöst nätverk."

"När mobila enheter blir allt viktigare i våra dagliga liv, måste nätverksbranschen utvecklas för att kunna tillgodose anslutningsbehoven", säger John DiLullo, Executive Vice President för global försäljning. "Wolframs erfarenhet av växande marknadsandelar på den internationella marknaden lämpar honom väl för att hjälpa våra kunder lyckas i denna dynamiska och affärskritisk miljö. "

Wolfram kommer närmast från Siemens Enterprise Communications som Executive Vice President för EMEA och Asia Pacific. Innan dess var han 25 år på Hewlett - Packard, i olika ledande befattningar bland annat som vice vd för Professional Services för Software, chef för Consulting och Systemintegration och vd för Enterprise Services & Technology i Tyskland.

Aruba Networks är en ledande leverantör av nästa generations nätverkslösningar för mobila företag. Bolagets arkitektur Mobile Virtual Enterprise (MOVE) kombinerar de trådbundna och trådlösa nätverken i kontorsmiljöer, mobil arbetskraft, distansarbetare och gäster.

Detta enhetligt förhållningssätt till accessnäten ger IT-organisationer och användare ett effektivt och säkert sätt att hantera åtkomsten vilket bland annat underlättar införandet av Bring Your Own Device (BYOD) där nätverken måste kunna hantera mängder av olika enheter på ett säkert sätt. Aruba Networks är noterat på Nasdaq och är baserat i Sunnyvale, Kalifornien, med verksamhet i hela Amerika, Europa, Mellanöstern, Afrika och APAC.

© 2013 Aruba Networks, Inc. Aruba Networks varumärken inkluderar även Airwave, Aruba Networks, Aruba Wireless Networks, Aruba Mobile Edge Company logotyp, den registrerade Airwave logotypen, Aruba Mobility Management System, Mobile Edge Arkitektur, People Move, Networks must follow, RFProtect, Green Island. Alla rättigheter förbehållna. Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.