Ving Sverige AB

Aruba ny spännande nyhet från Göteborg i vinter

Pressmeddelande   •   Jul 19, 2012 13:12 CEST

Ving fortsätter med Karibiensatsningen från Göteborg. För en tid sedan kunde vi presentera Mexico som nyhet för vintern 2012/13 och nu kommer Göteborgarna att kunna njuta av ytterligare ett paradis då charterresor till Aruba blir verklighet från Sveriges framsida.

Paradisön Aruba kan stolstera med några av världens vackraste stränder, turkosblått hav, vajande palmer och ett behagligt klimat. Här skiner solen så gott som året om och vattnet blir sällan kallare än 25 grader.

Aruba kallas ofta ”One Happy Island” och ön gör verkligen skäl för sitt namn. Det härliga klimatet, den karibiska atmosfären och de vackra stränderna gör de flesta på bra humör. Det är därför roligt att vi nu även kan erbjuda resor till detta karibiska paradis från Göteborg, säger Magdalena Öhrn.

På Aruba är Ving stolta över att kunna erbjuda några av öns bästa hotell, som antingen ligger direkt på eller i närheten av de vackra stränderna längs den västra kustremsan. Här finns även ett Sungarden- hotell som är ett perfekt val för barnfamiljer som vill semestra på ön.

Till Aruba flyger Ving med det egna flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia. Flyget från Göteborg kommer att gå varannan vecka och flyger då via Stockholm Arlanda till Aruba. Flygtiden för utresan beräknas till 12,5 timmar och cirka 10 timmar för hemresan. Första avgång sker precis innan jul, den 18 december. Charterresor från Göteborg till Aruba är sedan möjliga varannan vecka fram till den 26 mars 2013.

Prisexempel:Avresa 15/1 2013 från Göteborg, två veckor på hotell The Mill, boende i enrumslägenhet utan balkong. Pris: från 13.471 kr per person (inkl kampanjrabatt och rabatterbjudande från hotellet)

Avresa 15/1 2013 från Göteborg, två veckor på SunGarden Divi Aruba, boende i dubbelrum mot trädgård med all inclusive för två vuxna och två barn. Pris: från 77.740 kr för hela familjen. (inkl kampanjrabatt och specialpris för barnen)

Bild från Aruba, fotograf Åke E:son Lindman

För ytterligare information, kontakta