Prylstaden.se

Asgari of Sweden lanserar en hemlarmslösning!

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2018 10:24 CEST

Asgari lanserar en hemlarmslösning. Det svenska företaget Asgari of Sweden är kända för att tillverka IP-kameror av hög kvalitet. Sedan starten år 2009 har de snabbt blivit både större och bättre. Nu har de även utvecklat tre egna hemlarm som de erbjuder till privatpersoner och företag. Dessa hemlarm är både enkla att installera och använda. De kan även utökas och anpassas för att skapa ett mer övergripande säkerhetssystem hemma. Självklart vill även du kunna känna att ditt hem är säkert. Detta är en förutsättning för att vi ska kunna må bra. I hemmet finns de saker som är viktigast för oss, exempelvis vår familj, våra husdjur och våra saker. Ditt hem ska vara en säker oas för dig själv, din partner och för dina barn. Genom att installera ett hemlarm kan du se till att dina saker är skyddade om någon skulle försöka ta sig in, eller om något annat olyckligt skulle hända.

En naturlig utveckling

Asgari of Sweden har länge varit verksamma inom övervakningsbranschen, då i synnerhet genom att utveckla IP-kameror av hög kvalitet. De har tillverkat flera prisvärda övervakningskameror för både inomhus- och utomhusbruk. Dessa kameror går bland annat att styra med en egenutvecklad mobilapp. Steget från egna övervakningskameror till egna hemlarm är inte långt. IP-kamerorna passar nämligen in perfekt som en komponent till hemlarmen.

Asgari lanserar tre hemlarm

Det svenska företaget Asgari har nu släppt tre hemlarm, nämligen:

De första två är GSM-larm, vilket innebär att de använder sig av det mobila nätverket för att larma, till skillnad från det sistnämda larmet (WIFI Hemlarm) som använder sig av din internetuppkoppling. Ett GSM-larm behöver ett SIM-kort för att fungera. När larmet aktiveras så får vissa telefonnummer en avisering. Du ställer själv in vilka telefonnummer som ska kontaktas. Du kan även ringa till det nummer som SIM-kortet i hemlarmet är bundet till. Då kan du bland annat lyssna på vad som sker i närheten av larmet. Ett GSM-larm är inte beroende av internet för att fungera fullt ut på samma sätt som ett WIFI-larm är. Däremot har ett WIFI-larm fler funktioner.

Ett system med flera enheter

Varje hemlarm kommer med flera delar. Tillsammans skapar de olika delarna en hemlarmslösning som du kan använda för att se till att ditt hem förblir säkert.

Asgari SäkertHem WIFI hemlarm består till exempel av:

• en smart väggpanel
  • en övervakningskamera
  • en handkontroll
  • två kontaktlarm
  • mobilapp (gratis)

Väggpanelen är en större, rektangulär enhet som fungerar som spindeln i nätet. Den gör att du kan koppla samman upp till 50 sensorer och ett flertal handkontroller. Väggpanelen för WIFI-larmet kan även användas för att ringa och ta emot samtal. Du kan ställa in så att vissa knappar ringer upp förutbestämda nummer direkt. Detta gör att hemlarmet även kan användas av yngre barn som behöver larma eller vill kunna ta kontakt med dig på ett enkelt sätt. Denna väggpanel innehåller även ett högljutt larm på upp till 90 dB. Du kan själv ställa in när larmet ska utlösas och hur högt larmet ska låta. Handkontrollen som medföljer i samtliga hemlarm kan användas för att bland annat sätta på och stänga av larmet. Med en av knapparna kan du även aktivera ett hemmaläge för larmet, vilket inaktiverar de inre larmen men behåller de yttre. Perfekt när alla är hemma och du vill kunna använda ditt hem utan att utlösa några larm samtidigt som du är skyddad från intrång utifrån. Kontaktlarmen ingår också i samtliga hemlarm. Kontaktlarmen gör att övervakningssystemet kan ha koll på när en dörr eller ett fönster öppnas. Du fäster den ena delen av kontaktlarmet på dörren eller fönstret. Den andra delen fästes mot väggen. När kontakten mellan dessa två delar bryts märker ditt hemlarm detta direkt. Du kan själv välja vad som ska hända då. Antingen kan larmet aktiveras direkt och börja avge ett högt ljud eller så kan du låta systemet skicka en notifikation till din mobiltelefon genom appen. Detta ger dig möjlighet att direkt kunna se vad som händer på plats och därefter ta rätt beslut. Naturligtvis kan du även ställa in att bägge av dessa saker händer samtidigt.

Ändra efter behov

Just möjligheten att göra ändringar i hemlarmet efter behov är en av fördelarna med de olika larmen från Asgari. Förutom att du kan ställa in larmet kan du även ställa in flera andra parametrar som relaterar till de inkopplade enheterna. Precis som med deras IP-kameror har det svenska företaget en app som du kan använda för att göra olika inställningar och åtgärder. Exakt vad du kan göra beror dock på vilket hemlarm du väljer. GSM-larmen har ett mer begränsade valmöjligheter jämfört med det moderna WIFI-larmet. Många av Asgaris produkter går dock att koppla upp sig till helt individuellt, exempelvis deras IP-kameror. Dessa kan med andra ord komplettera GSM-larmen på ett utmärkt sätt. IP-kamerorna kan nås genom en egen app. Du kan även styra kamerornas riktning och i vissa fall få in både audio och video genom telefonen.

Går att beställa redan idag

Asgaris olika hemlarm går att köpa redan idag genom olika återförsäljare, exempelvis via prylstaden.se och många andra hemsidor. De olika hemlarmen fungerar utmärkt att använda som de är eller i kombination med ytterligare komponenter, exempelvis fler kontaktlarm och kameror. Genom att koppla ihop alla de olika delarna till den smarta väggpanelen kan du skapa ett skräddarsytt hemlarm som passar just ditt hem och dina behov.

Inget abonnemang, endast högkvalitativa produkter

En stor skillnad mellan de nya hemlarmen från Asgari och andra hemlarm är att företaget endast erbjuder själva produkterna. Du binder inte upp dig på något abonnemang med hög månadskostnad. Det innebär även att larmen inte är kopplat till någon larmcentral eller något väktarbolag. De olika hemlarmen från Asgari fungerar perfekt som en startpunkt för den som vill kunna skapa sitt eget säkerhetssystem till hemmet. Dessa produkter passar väl in det redan välfyllda utbudet av övervakningsprodukter från Asgari. Kombinera ett hemlarm med det svenska företagets högkvalitativa IP-kameror och andra produkter för att skapa ett komplett skydd. Om du har höga krav på säkerheten hemma och vill kunna skräddarsy din egna hemlarmslösning utan att betala en dyr månadskostnad är detta en lansering du kommer att tycka om.

Stort fokus på övervakning

Prylstaden har stor fokus på övervakningskameror och tillhandahåller alla de senaste produkterna inom övervakning till de garanterat lägsta priserna. Vi är experter inom övervakning och ger er gärna kostnadsfri rådgivning och konsultation om vilken övervakningslösning ni behöver för att utföra det jobb ni önskar.

Om återförsäljaren

Prylstaden är experter på övervakning. Vi erbjuder alltid de mest aktuella och innovativa produkterna inom dolda kameror och spioneri till Sveriges lägsta priser. Handlar du i vår webbshop, som är certifierad av Trygg E-handel och Svensk Distanshandel, har du alltid 30 dagars öppet köp och 1 års garanti på din beställning. Dessutom arbetar vi med snabba leveranser och en fast fraktkostnad på endast 39 kronor. Vill du ha mer information om produktlanseringar samt ta del av spännande tävlingar, produkttester, erbjudanden och intressanta artiklar ska du besöka vår nystartade blogg, Prylbloggen.