Silent Order

Asiatisk app-drive-thru öppnar i Uddevalla

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 17:25 CEST

På nya restaurangen My Wok i Uddevalla är det snabba puckar som gäller. Tack vare samarbetet med det göteborgska appföretaget Silent Order blir processen nu smidigare än någonsin. De erbjuder en gratisapp där man kan göra både beställning och betalning redan på väg till restaurangen.

Betalkortet registrerar man första gången och väljer det man vill äta via en överskådlig meny. Betalningen sker enkelt i appen och sedan återstår bara att invänta pushmedelandet som säger till när din nywokade måltid är redo att hämtas.

Till sommaren kommer du även att kunna köpa maten i en drive-thru som fungerar på samma sätt. Vänta på pushnotisen, skanna din smartphone i utlämningsluckan och ta emot måltiden – betalt och klart!

Smidigt och snabbt
Som namnet antyder är utbudet asiatiskt – med allt från färdigkomponerade wokmåltider till sushi och sallader. Tillsammans med den smarta betal- och beställningslösningen blir det lite som en asiatisk variant av den klassiska hamburgerkedjan, med skillnaden att maten fortfarande är het från wokpannan.

– Det är både smidigt och gott. Wok passar ju extremt bra till den här sortens hantering, säger Fredrik Mattson, från Silent Order, företaget som levererar applösningen till My Wok, eftersom det är mat som verkligen skall serveras á la minute.

Effektivare säljflöde med App
För restauratören kan Silent Order innebära en 30-procentig ökning vid hårt tryck genom ett effektivare säljflöde, mindre köer och nöjdare kunder. Investeringen stannar vid ett antal tusenlappar och en iPad. Kunden hämtar sin mat utan kortterminaler, papperskvitton, missförstånd och mat som hunnit kallna.

Silent Order-appen laddas ner gratis från AppStore eller GooglePlay, man registrerar sitt betalkort och sig själv, väljer en pinkod och sedan är det bara att köra igång. Appen kan sedan användas på alla Silent Order-anslutna krogar och restauranger över hela landet.

Om Silent Order

Silent Order är ett Göteborgsbaserat företag som radikalt förändrar hur beställning, betalning och köer fungerar. Ett effektivare sätt att hantera beställning, betalning och kö medför att både kunder och anställda får mer tid att göra vad de egentligen vill göra. Silent Order är ett fristående alternativ kompatibelt med alla typer av kassasystem, där kunden använder sin egen smartphone.