Aspekta

Aspekta förstärker inom Corporate Communications

Pressmeddelande  •  2011-09-05 08:34 CEST

Öresundsbaserade PR-konsultföretaget Aspekta växer ytterligare och rekryterar två konsulter med lång erfarenhet från kommunikationsbranschen:

Petra Edvinsson, som har bred kommunikationsbakgrund från bland annat Skånes universitetssjukhus, PartnerTech och Svenskt Näringsliv och Susanne Dahlman, som har många års erfarenhet från olika positioner inom börsnoterade internationella bolag och senast som Head of Group Internal Communications för Alfa Laval-koncernen.

- Petra Edvinssons och Susanne Dahlmans kompetens inom investor relations, kommunikation i förändringsprocesser och kommunikativt ledarskap stärker Aspektas erbjudanden på flera områden, säger Magnus Dahl, VD Aspekta AB.

Petra Edvinsson kommer närmast från en roll som konsult vid Wirtén PR. Hon har en fil kand från Service Management samt en Master i strategisk kommunikation vid Lunds universitet, Campus Helsingborg.

- Det är en spännande utmaning att med bakgrund i olika branscher och organisationer börja jobba som konsult hos södra Sveriges ledande kommunikationskonsultföretag. Jag ser fram emot att med mina erfarenheter bidra till att utveckla befintliga och nya kundrelationer hos Aspekta, säger Petra Edvinsson.

Susanne Dahlman har tidigare bland annat varit konsult och vice VD vid Nordisk kommunikation AB, informationschef vid Precise Biometrics samt arbetat med förändringskommunikation på IKEA och med digital kommunikation på Perstorp AB och AB Volvo.

- Jag ser fram emot att komma tillbaka till rollen som konsult igen och få möjlighet att ta vara på mina tidigare erfarenheter. Jag är också stolt över att få ingå i Aspekta, som jag upplever har mycket intressant att erbjuda den växande marknaden i Öresund, säger Susanne Dahlman.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Dahl, VD Aspekta
magnus.dahl@aspekta.se