Aspekta

Aspekta växer inom finansiell kommunikation - rekryterar toppnamn från Trelleborg AB

Pressmeddelande  •  2011-03-01 10:39 CET

Den 1 mars välkomnar Aspekta Mikael Sjöblom som ny medarbetare. Mikael Sjöblom har gedigen erfarenhet från kommunikationsarbete i flera välkända företag. Han lämnar närmast en tjänst som presschef på börsnoterade industrikoncernen Trelleborg. Mikael Sjöblom förstärker Aspektas position inom området finansiell kommunikation.

- Aspekta expanderar starkt inom finansiell kommunikation. Nu får vi ytterligare spetskompetens inom området. Mikael Sjöblom bidrar med lång och gedigen erfarenhet från flera av de större företagen i Sydsverige, säger Magnus Dahl, VD Aspekta AB.

Före sin tid på Trelleborg har Mikael Sjöblom bland annat varit IR-chef på Alfa Laval och informationschef på bygg- och anläggningsföretaget Peab samt bioteknikföretaget Biora (idag Straumann). Han har tidigare även arbetat på energibolaget Sydkraft (idag E.ON) och som journalist på bland annat Sydsvenska Dagbladet och Expressen.

- Efter 20 år på börsnoterade företag i södra Sverige är det mycket stimulerande och en intressant utmaning att få vara med och vidareutveckla erbjudanden kring finansiell kommunikation från regionens största konsultföretag inom kommunikation, säger Mikael Sjöblom.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Dahl, VD Aspekta

Mikael Sjöblom, seniorkonsult Aspekta