Aspiro AB (publ)

Aspiro ”årets innehållsleverantör” på SurfPort Awards

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2005 08:51 CET

Aspiro tog hem priser för ”Årets innehållsleverantör” på fredagskvällens SurfPort Awards i Köpenhamn.

- Att vi blev valda till årets leverantör känns fantastiskt roligt! Priset är ett bevis på att vi gjort många bra saker under året och att vi är på rätt väg. Nu känner vi oss ännu mer motiverade och vi kommer jobba vidare med att alltid erbjuda det bästa inom mobila innehållstjänster till våra partners och kunder. TeliaSonera är en viktig partner för oss så det här är extra kul, säger Patrik Westerberg, Aspiros Sverigechef.

SurfPort Awards arrangeras av TeliaSonera i samarbete med Sony Ericsson, med syfte att belöna och inspirera innehållsleverantörer i utvecklingen av mobila internettjänster i Norden och Baltikum.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Patrik Westerberg
Sverigechef
e-post: patrik.westerberg@aspiro.com

Ann Charlotte Svensson
Informationschef
E-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

För mer information om Aspiro, besök www.aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro säljer mobila innehållstjänster direkt till konsument i Norden, övriga Europa och Nordamerika och är marknadsledare i Norden. Aspiro erbjuder en bred portfölj av attraktiva mobila tjänster såsom spel, ringsignaler, bakgrundsbilder, filmklipp, fullskalig musik, nummerupplysning via sms, målservice etc. Den främsta målgruppen är mobilanvändare mellan 15 och 40 år. Försäljningen sker via annonsering och genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag. Användarna nås också via egna webb- och wapsidor under kända varumärken såsom Inpoc och Mobilehits. Aspiro grundades 1998 och är sedan 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget har cirka 120 medarbetare med huvudkontor i Sverige och lokala marknadskontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Spanien, Luxemburg, Estland, Lettland, Litauen och är representerade genom egen agent i USA.