Aspiro AB (publ)

Aspiro ingår strategiskt partnerskap med mBlox

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 10:10 CET

Aspiro Mobile Solutions har tecknat ett strategiskt partnerskapsavtal med mBlox. De två bolagens storlek och expertis inom Mobile Solutions ger en ökad gemensam konkurrenskraft i Nordeuropa.

mBlox är världens största mobila transaktionsnätverk och låter företag leverera och fakturera för mobila tjänster och innehåll över hela världen. Genom sitt globala nätverk hjälper mBlox företag att kommunicera med mobilprenumeranter från mer än 600 operatörer i180 länder, flera miljoner gånger per dag.

- Det att en global marknadsledare som mBlox väljer Aspiro som partner är en stor framgång för vårt affärsområde Mobile Solutions. Avtalet kommer bidra till tillväxt framöver och vi tittar också på ytterligare strategiska initiativ tillsammans med mBlox för att öka vår omsättning och totala konkurrenskraft, säger Gunnar Sellæg, VD i Aspiro.

För mer information, vänligen kontakta:

Kristin Breivik Eldnes
IR- och informationschef
kristin.eldnes@aspiro.com

Erling Paulsen
Chef för Mobile Solutions
erling.paulsen@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är marknadsledare inom mobil underhållning i norra Europa. Med Aspiros tjänster kan användarna bland annat titta på TV, lyssna på musik och spela spel i mobiltelefonen. Aspiros dotterbolag Rubberduck har en världsledande lösning för mobil-TV. Aspiro är också en av Nordens ledande aktörer inom mobil marknadsföring och mobila lösningar. Tjänsterna levereras till företag som Telenor, TeliaSonera, Tele2, 3, NRK, BBC och Fox Movies. Bolaget grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Aspiro har cirka 140 medarbetare och omsatte 2008 426 MSEK. Huvudkontoret ligger i Sverige och lokala kontor finns i Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och USA.