Aspiro AB (publ)

Aspiros styrelseordförande Erik Mitteregger avböjer omval inför årsstämma i maj 2007

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2006 09:38 CET

Aspiros styrelseordförande Erik Mitteregger har idag meddelat bolagets valberedning att han ej ställer upp för omval som styrelseledamot vid kommande årsstämman 2007. Erik Mitteregger har varit ledamot av Aspiros styrelse sedan maj 2003 och styrelsens ordförande sedan maj 2005.

– Jag har i snart fyra år varit engagerad i Aspiro, både som aktieägare och som styrelseledamot. Under dessa år har bolaget utvecklats från att vara ett förlusttyngt bolag med oklar affärsidé till en av Europas ledande och mest lönsamma leverantörer av mobila innehållstjänster, säger Erik Mitteregger i en kommentar. Då Aspiro nu går in i en ny spännande utvecklingsfas och i Schibsted har fått en stark och kunnig huvudaktieägare, känns det naturligt för mig att i detta skede lämna över till nya krafter, avslutar han.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Mitteregger
Styrelseordförande

Ann Charlotte Svensson
IR- och informationschef
e-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är marknadsledare i Norden inom distribution av mobila innehållstjänster. Med Aspiros tjänster kan konsumenter titta på TV i mobilen, lyssna på musik, umgås på communities, spela spel, etc. Försäljningen sker genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag samt via egna webb- och wapsidor och annonsering i främst tryckta medier under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2005 omsatte Aspiro 408 MSEK och har idag cirka 130 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige med marknadskontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Luxemburg. Aspiro är även representerade genom egen agent i USA.

För mer information om Aspiro besök gärna: www.aspiro.com